Febiofest má nový název, logo a vizuální identitu

úterý, 27. února 2018, 14:00 Aktuality, Marketing MediaGuru

Filmový festival Febiofest vstupuje do jubilejního ročníku s novým vizuálním stylem od studia Touch.

Vizuální identita Mezinárodního filmového festivalu Praha - Febiofestu, foto: Touch

Vizuální identita Mezinárodního filmového festivalu Praha - Febiofestu, foto: Touch

Filmový festival Febiofest vstupuje do jubilejního 25. ročníku s novou vizuální identitou a novým názvem, který zní Mezinárodní filmový festival Praha – Febiofest. Jméno Febiofest, které vychází ze jména produkční společnosti Febio zakladatele a prezidenta Fera Feniče, tak ustupuje do pozadí.

Festival chce přilákat nové, zejména mladší publikum. S tímto zadáním pracovali účastníci výběrového řízení na nový vizuální styl, z něhož vyšel vítězně návrh studia Touch s tématem „Nechte se unést“.

„Zadání pro novou identitu bylo velmi podrobné a obsahovalo mnoho nutných prvků, které designéři museli sladit dohromady. V identitě mělo hrát významnou roli město Praha, celkové vyznění mělo být atraktivní pro nové skupiny diváků, aniž by odradilo skalní fanoušky, vizuál měl působit filmově a zároveň mladě a svěže,“ uvedla Šárka Bušková, která projekt řídí na straně zadavatele.

Vybraný koncept „Nechte se unést“ má symbolizovat zážitek, který se dostaví po zhlédnutí silného filmu. „Jde o ten moment, kdy film skončí, ale divák se ještě pořád ‚nese’ v náladě a emocích, které u něj film vyvolal. Toto téma bude festival dále rozpracovávat i v dalších ročnících, ale pokaždé v trochu jiném ztvárnění,“ představil koncept jeho tvůrce Martin Marušinec.

Vizuální identita Mezinárodního filmového festivalu Praha - Febiofestu, foto: Touch

Vizuální identita Mezinárodního filmového festivalu Praha - Febiofestu, foto: Touch

Vizuální identita Mezinárodního filmového festivalu Praha - Febiofestu, foto: Touch

Vizuální identita Mezinárodního filmového festivalu Praha - Febiofestu, foto: Touch

Vizuální identita Mezinárodního filmového festivalu Praha - Febiofestu, foto: Touch

Vizuální identita Mezinárodního filmového festivalu Praha - Febiofestu, foto: Touch

Vizuální identita Mezinárodního filmového festivalu Praha - Febiofestu, foto: Touch

Vizuální identita Mezinárodního filmového festivalu Praha - Febiofestu, foto: Touch

Vizuální identita Mezinárodního filmového festivalu Praha - Febiofestu, foto: Touch

Vizuální identita Mezinárodního filmového festivalu Praha - Febiofestu, foto: Touch

Vizuály nového ročníku dostal na starosti fotograf Miro Minarovych. Casting a produkci fotografování zařídila Veronika Menschiková.

Se změnou jména přišlo i nové logo a korporátní identita. „Od počátku jsme věděli, že vizuální styl bude postaven na silné fotce, proto je design minimalistický,“ uvedl Neil Johnston, který novou identitu navrhoval. Klíčové má být použití písma Platform. „Díky dobře vybranému fontu a mírnému natočení a zkosení písma vznikl typografický styl, který funguje jako unikátní rozpoznávací prvek pro design a sazbu festivalových materiálů,“ dodal Aleš Mička, který design supervizoval.

Studio Touch mělo na starosti vytvoření základních vizuálů a principů identity. Do finální podoby materiály následně připravilo DTP studio wyc.design a za webstránkou festivalu stojí White Gorila.

-mav-