Media Club poprvé programaticky prodal TV reklamu

úterý, 13. února 2018, 10:40 TV MediaGuru

Zastupitelství Media Club v Česku zprovoznilo kanál pro programatický nákup televizní reklamy.

Zdroj: Photospin

Prvním klientem, který nakoupil televizní reklamy skrz programatickou platformu, byla agentura Red Media, ta je nakoupila pro klienty Bonami a Zoot.

„Během podzimu jsme se společností AdForm dokončili technické napojení programatické platformy. Media Club má tak další nákupní kanál, kdy klienti a jejich agentury mohou nakupovat programaticky reklamu přehrávanou v televizi. Navíc videoreklama v HbbTV má tu nespornou výhodu, že se vždy přehraje pouze v televizi a ve full screen zobrazení,“ uvedl Petr Hatlapatka, vedoucí online prodeje obchodního zastupitelství Media Club.

Předvánoční spoty byly přehrávány v HbbTV aplikaci iPrima. U obou klientů/kampaní bylo možné vstoupit přes spot do HbbTV aplikace, primárním cílem však zůstávalo doručit zhlédnutí spotu. U klienta Bonami bylo celkem osloveno 475 000 diváků a proklikovost dosáhla 6,15 %, u Zoot bylo osloveno přes 300 000 diváků při CTR 4,51 %.

„Rozhodli jsme se otestovat novou možnost nákupu televizních spotů přes programmatickou reklamu u předvánočních kampaní pro naše dva klienty, již mají shodnou cílovou skupinu 20–45 let, která nakupuje na internetu. Click rate i vysoká view rate obou kampaní dokazují, že reklamy běžely u afinitní cílové skupiny,“ přiblížil Jan Běhounek, performance advertising director z agentury Red Media.

Podle posledního měření FTV Prima sleduje hybridní televizi v České republice 1 530 044 diváků. U obrazovky průměrně sedí 2,06 diváků. Podle Petra Hatlapatky běželo v roce 2017 na kanálech Primy přes sto kampaní. Průměrné CTR u switch-in formátu je 1,6 %, u formátu button menu 2,3 % a videospot 3,5 %.

-mav-