Sklizeno: Nechceme bojovat o peníze, ale o čas

pátek, 9. února 2018, 11:00 Retail MediaGuru

Síť prodejen Sklizeno se do budoucna chce zaměřit na stále cennější komoditu – zákazníkův čas.

Foto: Sklizeno

Síť Sklizeno, jež dle svých slov prodává „kvalitní potraviny za rozumnou cenu“, má za sebou rok změn. Poté, co se v roce 2016 propojila s řetězci My Food a Náš Grunt, se loni soustředila na postupné sjednocování poboček pod značku Sklizeno. Aktuálně je v síti v Česku a na Slovensku 53 prodejen. Také upravila svůj e-shop a začala dovážet po celé republice, do portfolia přibrala Freshbedýnky, provozuje interní i externí velkoobchod, má vlastní výrobu s cukrárnou, a jak uvedl na konferenci Retail Summit 2018 CEO Sklizeno Petr Borkovec, změny budou pokračovat i letos. 

„Věříme v plnění potřeb zákazníků v daném místě a čase,“ řekl Borkovec. I proto v novém konceptu prodejny propojuje Sklizeno obchod s kavárnou a posezením, občerstvením s sebou a místem pro vyzvedávání objednávek z e-shopu. 

Na čas, který má pro zákazníky stále vysokou hodnotu, se chce Sklizeno zaměřit i do budoucna. „Změňte prodejnu potravin v místo, kde lidé tráví rádi čas. Nechceme bojovat o peníze, ale o čas zákazníků. Tvoříme koncept budoucnosti, který bude přinášet pohodlí, zdraví, zábavu i edukaci,“ popsal Borkovec

Sklizeno čerpá inspiraci například od řetězce Whole Foods, který byl v loňském roce koupen Amazonem za 13,4 miliard amerických dolarů. Whole Foods se zaměřuje především na přírodní potraviny bez přidaných konzervantů, barviv či sladidel. Kromě vybraného sortimentu se snaží nabízet zákazníkům při nákupu i pohodlí – například ovoce a zeleninu prodává jak v celku na váhu, tak již připravené rovnou ke konzumaci. 

Sklizeno se snaží doručit nákupní zážitek nejen sortimentem, ale i možností objednat si v bistrech občerstvení přes tablet, do budoucna dále uvažuje o speciálních samoobslužných lednicích Fresh Point či o nakupování přes mobilní telefony. Naopak ve své strategii odmítá cenové promoce. Slevy se v obchodech objevují jen v podobě „výprodeje“ určitého zboží. 

„Věříme také v budování lokálních zdrojů, v konsolidaci trhu, propojení podnikatelů a ve vertikální komplexitu,“ dodal Borkovec. I za tímto účelem Sklizeno s firmou Rohlik.cz a fondem RSJ Agro buduje centrum, jehož cílem je pomáhat prostřednictvím investic v rozvoji podnikání malým a středním pěstitelům a producentům kvalitních potravin. Poskytovat jim chce logistické, výrobní i obchodní zázemí a také know-how. Sklizeno si tím tak chce zajistit spolehlivé a kvalitní dodavatele. V prvním roce je na investice vyhrazeno 200 milionů Kč. Už nyní jsou do centra zapojeny značky jako Konečně vývar, Zdravé stravování, bezlepková pekárna Doktor Pekař či Biofarma Olešná. 

Vertikální komplexita v pojetí Sklizena, foto: MediaGuru.cz

Obrat sítě Sklizeno byl za loňský rok 630 milionů korun, což představuje v meziročním srovnání 40% nárůst. Letos chce investovat do vytvoření Sklizeno Akademie, kterou chce dosáhnout vyšší proškolení personálu. Do budoucna chce také rozšířit nabídku vlastní výroby.

Sklizeno se s menším formátem prodejen a důrazem na kvalitní potraviny řadí vedle českého řetězce Delmart a britského Marks & Spencer. 

-stk-