Programatik v R2B2 využívá padesát vydavatelů

pátek, 16. března 2018, 08:25 Internet & Mobil MediaGuru

Z formátů se v programatické síti R2B2 nejčastěji obchoduje banner, z platforem zatím vítězí počítač.

Martin Čelikovský, foto: R2B2

Martin Čelikovský, foto: R2B2

Po více než dvou letech fungování se v digitální reklamní síti společnosti R2B2 nakupuje online reklama napříč 50 českými mediálními domy, televizními společnostmi a menšími vydavateli. Toto číslo se bude podle společnosti dále zvyšovat. Reklamní síť R2B2 Multiscreen, která je postavena na principu programatického nákupu reklamního prostoru, za svou dobu fungování vytvořila portfolio zahrnující 385 webů a 11 televizních stanic. 

Počítač prozatím zůstává dominantní obrazovkou pro vydavatele, 80 % z nich monetizuje svůj prostor programatickou cestou právě přes počítač. Prodej reklamního prostoru na mobilních obrazovkách využívá polovina všech připojených vydavatelů, konkrétně 52 %. Jednatel společnosti Martin Čelikovský ale očekává, že toto číslo poroste: „Vidíme zde velkou příležitost pro další růst. Zadavatelé reklamy už ví, jak zacházet ve svém komunikačním mixu s mobilní návštěvností, a proto obliba těchto formátů roste,” říká. 

Podle odhadů se mají také zvyšovat investice do nativní reklamy. V současnosti ji má využívat polovina vydavatelů. 

„Aktuálně dostupné formáty na českém trhu mají již své silné zastoupení a proto neočekáváme, že by měly přicházet nové, zvlášť když vezmeme v úvahu rozhodnutí některých subjektů omezovat agresivní formáty reklamy. Proto i zadavatelé se budou více otáčet k nativním formátům, které lze použít napříč obrazovkami,” odhaduje Čelikovský.

Podíl vydavatelů, kteří nabízejí reklamu na daném zařízení v síti R2B2 Multiscreen

Podíl vydavatelů, kteří nabízejí reklamu na daném zařízení v síti R2B2 Multiscreen

Podíl vydavatelů nabízejících jednotlivé online formáty v síti R2B2 Multiscreen

Podíl vydavatelů nabízejících jednotlivé online formáty v síti R2B2 Multiscreen

Nákup displayové reklamy aukčním modelem odstartovala v Česku společnost iBillboard, která jako první připojila své SSP do zahraničí. Krátce poté začalo u nás aktivně operovat také nejvýznamnější evropské DSP od společnosti Adform. V loňském roce do programatického prodeje vstoupila také firma Seznam.cz. Letos je to také třetí rok, kdy čeští televizní vysílatelé, dohromady se společností Hybrid company, rozvíjejí online nákup reklamního prostoru na televizních obrazovkách.

-mav-