Google spouští nový aukční systém na reklamu

pátek, 6. dubna 2018, 07:45 Internet & Mobil MediaGuru

Platforma Googlu pro správu online reklamy přichází s vlastní odpovědi na praxi s názvem header bidding.

Foto: Google

Foto: Google

Trendům v nákupu online reklamy se po dvouletém testování přizpůsobil i Google. Tento týden zpřístupnil svůj aukční systém s názvem Exchange Bidding, kterým chce vyjít vstříc vydavatelům zapojeným do programu Doubleclick for Publishers. Právě s jeho pomocí mohou vydavatelé prodávat reklamu na svých stránkách. Pro ně byl ale v posledních letech atraktivní model prodeje reklamy rozšířený na konkurenčních platformách typu Facebooku. Ty, na rozdíl od Doubleclick for Publishers, umožňovaly dražit konkrétní reklamní pozici hned v několika aukčních systémech najednou, nikoliv postupně, a z nich pak snadno v jeden okamžik sáhnout po té nejvýhodnější nabídce. Tato praxe potom v případě některých vydavatelů může vést až k dvoucifernému růstu inzertních příjmů, připomíná server AdAge.com

Manažeři a vydavatelé, kteří se s novinkou Googlu přímo seznámili, danému serveru pod podmínkou anonymity prozradili, že firma v rámci své služby Exchange Bidding „hraje fér“. Na druhou stranu, údajně je ještě potřeba doladit několik záležitostí.

Zavedená praxe v podobě header bidding obecně dává vydavatelům větší kontrolu nad způsobem prodeje reklamy. Naopak v případě Exchange Bidding je to Google, kdo má hlavní slovo a například ovlivňuje to, jak dlouho musejí partneři přihazovat. „Ano, některé záležitosti přetrvávají, nicméně Google je průběžně odstraňuje,“ tvrdí jeden z nejmenovaných manažerů.

V plánu jsou ale i další vylepšení. V budoucnu má Exchange Bidding začít podporovat rozmanité reklamní formáty včetně videa a vyjít vstříc programatickému nákupu reklamy. Oba tyto updaty se momentálně nacházejí v testovací alfa verzi, uvedl Google na svém blogu.    

Průběžné vylepšování svého modelu je ostatně v obchodním zájmu firmy, hodí se v tomto kontextu připomenout. Google, ačkoliv má spolu s Facebookem prakticky vzato v oblasti digitální reklamy duopol, o svou pozici s největší sociální sítí světa musí dál bojovat. Facebook navíc před rokem zpřístupnil svou inzertní platformu Audience Network právě i vydavatelům, kteří chtějí dražit reklamní prostor přes header bidding. Učinil tak prostřednictvím svých technologických partnerů Index Exchange, Sonobi, Amazon Publishers Services, AppNexus, Media.net a Sortable. Na zavedení novinky se tehdy podíleli i vydavatelé titulů jako Washington Post, Daily Mail či Forbes

 O přínosu metody header bidding byla prý již před rokem přesvědčena většina vydavatelů. V nějaké formě ji v té době využívalo kolem sedmdesáti procent z nich, tvrdil tehdy David Jakubowski z datového oddělení Facebooku.

-rv-