RRTV zahájila správní řízení s Českým rozhlasem

pátek, 13. dubna 2018, 12:40 Aktuality, Rádio MediaGuru

V reportážích spojených se společností Agrofert mohlo dojít k neobjektivní prezentaci, myslí si RRTV.

Foto: Český rozhlas

Rada pro rozhlasové a TV vysílání (RRTV) se rozhodla zahájit s Českým rozhlasem správní řízení pro možné porušení vysílacího zákona. Podle RRTV se ho mohl dopustit odvysíláním série zpravodajských příspěvků ze dne 28. listopadu a pořadu Dvacet minut Radiožurnálu téhož dne, které se zabývaly obhospodařováním pozemků s neznámým majitelem.

„V těchto příspěvcích a pořadu mohlo dojít k nedostatečně objektivní prezentaci problematiky pobírání dotací na hospodaření na pozemcích bez právního důvodu, kdy vyjádření k této problematice získaná od nezávislých odborníků nebyla ověřena v souvislosti s platnou právní úpravou, a k vyjádření odborníků nebyla získána přímá reakce od společnosti Agrofert, která byla přímo zmiňována," uvedla rada.

Kauza reportáží o pozemcích společnosti Agrofert vyústila letos na přelomu ledna a února ke sporům uvnitř Českého rozhlasu. Generální ředitel ČRo René Zavoral uvedl s odvoláním na analýzu FSV UK, že Kroupovy reportáže nebyly objektivní. Proti této interpretaci se ohradili zaměstnanci Českého rozhlasu. Spor skončil společným prohlášením Reného Zavorala a ředitele zpravodajství Jana Pokorného, ve kterém garantovali nezávislost Českého rozhlasu.

-mav-