Zima: Seznam.cz loni rostl dvouciferným tempem

pondělí, 23. dubna 2018, 13:55 Internet & Mobil MediaGuru

Seznam.cz podle předběžných výsledků loni zvýšil tržby na více než 4 mld. Kč, rostl také zisk.

Pavel Zima. foto: Seznam.cz

Pavel Zima. foto: Seznam.cz

Tuzemská internetová jednička Seznam.cz loni zvýšila tržby z 3,7 miliardy na více než čtyři miliardy korun, což je nový rekord. Rostl i zisk, který překonal předloňský výsledek 1,1 miliardy Kč. Přesná čísla firma zveřejní až po auditu. V rozhovoru s ČTK to uvedl místopředseda představenstva Pavel Zima.

„Tržby nám meziročně vzrostly o více než deset procent. Jsme tedy určitě přes čtyři miliardy korun. Zisk se vyvíjel také velmi dobře," řekl Zima. Více než polovinu tržeb Seznamu generovala tzv. programatická reklama, tedy reklama prodaná a umístěná prostřednictvím služby Sklik nebo RTB.

Část reklamních tržeb generoval tzv. feed na domovské stránce Seznamu, který nabízí odkazy na zpravodajský obsah od partnerských vydavatelů. Umístěním jejich článků na domovskou stránku, která je nejnavštěvovanější na českém internetu, jim Seznam.cz generuje výrazně vyšší návštěvnost a roste jim tedy i příjem z reklamy.

„Jestliže jsme měli zhruba před rokem ve feedu 40 milionů kliknutí měsíčně, v současnosti je to přes 100 milionů kliků, a to už je nezanedbatelný zdroj příjmů," dodal Zima. Letos by měly k feedu na domovské stránce Seznamu přibýt například uživatelské komentáře nebo zobrazování umísťovaných příspěvků podle jejich hodnocení.

Zdroj: Seznam.cz, rok 2017 - předběžné údaje

Zdroj: Seznam.cz, rok 2017 - předběžné údaje

Televizní kanál Seznam.cz TV, který firma spustila na konci minulého roku, měl podle měření ATO v březnu zásah 1,23 milionu diváků a je tak na 25. místě mezi měřenými kanály na českém trhu. Týdenní zásah je asi 650.000 lidí, což je zhruba úroveň ČT art.

Internetová jednička Seznam.cz plánuje letos spustit zcela nový video portál. Ten by měl zahrnovat všechny video aktivity firmy a zároveň nabídnout i prostor pro videa z webů jiných produkcí. „Od konce minulého roku vysíláme terestricky náš vlastní televizní kanál Seznam.cz TV, který jsme ale neměli umístěný nikde na webu. A když jsme o tom přemýšleli, tak nás napadlo udělat platformu nejen pro online vysílání toho, co máme v terestrice, ale pro všechen náš obsah," uvedl Zima.

Pro chystaný nový portál s videem zatím Seznam nemá název. Měl by obsahovat živé vysílání Televize Seznam, veškerou vlastní videoprodukci včetně reportáží Seznam zpráv nebo videí z webu Stream.cz. Součástí bude i tzv. feed, tedy část s odkazy na weby s videi jiných tvůrců. Stejně jako u odkazů na články na domovské stránce Seznamu to partnerským webům přinese výrazně vyšší návštěvnost i příjmy z reklamy.

Zatímco zpravodajský web Seznam Zprávy již hospodaří s provozním ziskem, Televize Seznam bude provozně v černých číslech zhruba do jednoho roku. Televize se podle Zimy přizpůsobuje potřebám diváků, například začátek ranního vysílání se posunul již na 6:30, naopak hlavní zprávy nyní začínají až v 19:15 hodin. „No a hledáme nové věci, například 2. června budeme vysílat finále České Miss," doplnil Zima.

Letošní rok bude podle Zimy hlavně ve znamení reklamy. „Rozvíjíme partnerskou síť, potřebujeme zlepšovat reklamní systém a zároveň potřebujeme nejlepší doporučování obsahu pro uživatele. Zároveň jsme již letos provedli velký upgrade fulltextového vyhledávání," dodal. Významné novinky firma chystá také v emailových službách.

Seznam.cz patří zakladateli Ivo Lukačovičovi. Návštěvnost jeho webů se pohybuje kolem 7,8 milionu reálných uživatelů.

-čtk-