Google vylepšuje asistenční služby

sobota, 12. května 2018, 08:15 Internet & Mobil MediaGuru

Objedná vás k holiči, napíše za vás mail a ještě vám poradí s výběrem oblečení. Google ukázal novinky v personalizaci.

I/O 2018, foto: Google

I/O 2018, foto: Google

Krátce po Facebooku se chtěl blýsknout novinkami na své vývojářské konferenci také Alphabet. Ten je známý hlavně provozováním vyhledávače Google, stejně jako v případě Facebooku je tak jeho stále důležitější vlastností čím dál propracovanější personalizace obsahu a služeb, respektive zobrazovaných reklam. Novinky představené Googlem na akci I/O se přitom výrazně odchýlily z čistě virtuálního světa, jeho digitální asistent například dokáže vyřídit jednoduchý telefonní hovor v podobě objednání se do kadeřnictví. Robot dokáže velmi věrně napodobovat lidský způsob mluvy včetně charakteristických pomlk či výplňových slov. Tuto technickou úroveň ostatně můžete sami slyšet z ukázky níže:

„Asistenta pohání nová technologie, kterou nazýváme Google Duplex. Program dokáže rozpoznat rozvinuté věty či rychlou řeč tak, aby dokázal přirozeně reagovat v telefonické konverzaci. Jakkoliv hovory znějí velmi přirozeně, Asistent dává jasně najevo svůj záměr, aby podniky správně chápaly kontext situace. Jakmile je rezervace či schůzka dojednána, Asistent vám přidá do kalendáře upomínky a umožní ji zrušit v případě potřeby,“ popisuje funkci firma. Na další implementaci technologie plánuje výrazně zapracovat během následujících měsíců.

Google se přitom nepředstavil jen jako pomocník ve světě telefonních hovorů, ale i coby průvodce digitálním obrazem. Pomocí aplikace Google Lens lze jednoduše „googlovat“ informace o všem, co vidíte ve vašem okolí. Stačí jen daný podnět „naskenovat“ prostřednictvím fotoaparátu mobilního telefonu a dohledat doplňující informace. Co za rasu je pes, kterého potkáte v parku? Jak přesně vypadá položka jídelního menu s exotickým názvem? Avšak firma jde ještě dál a inspiruje se u „vizuálního vyhledávání“ v případě Pinterestu. Zejména při výběru oblečení se například nabízí možnost vyhledávat podobné položky, například v odlišné barvě či střihu. I s tím vylepšení aplikace počítá.

Není to však jen práce s vizuálními podněty, kterou Google představil. Nově chce během nejbližší doby pomáhat uživatelům i s psaním e-mailu. Aplikace Gmail má totiž nejen dokončovat za uživatele rozepsaná celá slova, jak je běžné z psaní na chytrých mobilních telefonech, ale rovnou by mohla dopisovat celé věty. I to firma na konferenci I/O představila, byť si funkce Smart Compose v porovnání s robotickými telefonáty vysloužila pozornosti méně.

Za pozornost nicméně stojí samotný trend zdokonalování nejrůznějších elektronických asistentů, neboť mezi sebou v této oblasti vedou konkurenční boj právě i jedny z největších firem světa jako Alphabet, Amazon či Facebook. Provozovatel Googlu se dokonce loni v srpnu dohodl na spolupráci s Walmartem coby jedním z dodavatelů zboží pro nákupní platformu Google Express. Ta navíc měla podporovat právě i zadávání hlasových pokynů od Asistenta. Jenže konkurence je neméně aktivní, Amazon se naopak snaží bodovat s virtuální asistentkou Alexou. Hlavním bojištěm o lidské zákazníky se tak postupně stává umělá inteligence.

-rv-