Pinterest znatelně zvyšuje počet uživatelů i příjmy z reklamy

pátek, 1. června 2018, 11:05 Internet & Mobil MediaGuru

„Nástěnkový“ Pinterest co do růstu počtu uživatelů překonává Twitter i Snapchat, vykazuje jich čtvrt miliardy za měsíc.

Foto: Pinterest

Foto: Pinterest

Svět sociálních sítí zdaleka netvoří jen Facebook či Instagram, stále větší pozornost zasluhuje rovněž Pinterest, jehož počet aktivních měsíčních uživatelů dosáhl 250 milionů. V září loňského roku to bylo zhruba o padesát milionů méně – přidává tak výrazně rychleji než Twitter a Snapchat. A to bez ohledu na to, že by se o označení Pinterestu coby sociální sítě dalo polemizovat, neboť jeho smyslem není přímá interakce s uživateli, ale spíše prohlížení jimi nahraných fotografií a přidávání vlastních. Uživatelé ani inzerenti to však za kontroverzní vlastnost zjevně nepovažují. V loňském roce příjmy firmy z reklamy vzrostly o necelých 60 procent na 473 milionů dolarů.

Přestože uvedená čísla mohou znít velkolepě, sama firma zaostává za svými odhady a cíli. Již v roce 2015 počítala s tím, že o tři roky později dosáhne počet aktivních měsíčních uživatelů 329 milionů a příjmy téměř tří miliard dolarů. Sama se přitom poměrně úspěšně profiluje jako ideální nástroj a pomocník světa nakupujících, zejména v oblasti módy a bytových doplňků. Typickým uživatelem Pinterestu jsou ostatně mladé ženy a již před dvěma roky průzkum mezi americkými uživateli ukázal, že většina respondentů vnímá Pinterest jako síť, kde čerpají nákupní inspiraci.

Rozšířené nakupování

Popsané médium přitom může být ještě významnějším nápadům než dosud, tvrdí server SocialMediaToday. Nahrává mu totiž technologický trend takzvané rozšířené reality, kdy na displeji dochází ke kombinaci obrazu z reálného a digitálního světa. Pro výběr nábytku či oblečení jde o ideální funkci, díky níž by uživatelé mohli doslova na vlastní oči vidět, jak se jim ta která položka hodí do interiéru. Pinterest ostatně podobné metody částečně využívá ve své mobilní aplikaci již nyní, například v podobě takzvaného vizuálního vyhledávání. Koho zaujme předmět v jeho bezprostředním okolí, vyfotí jej prostřednictvím mobilní aplikace a nechá si vyhledat jemu podobné.

Část zobrazených produktů potom lze rovnou zakoupit takzvaným nákupním tlačítkem. Nejde ovšem o jediné spotřební využití této aplikace, řada uživatelů ji využívá jako specifický cestovatelský katalog k prohlížení míst, kam by se chtěla vydat na dovolenou. Pinterest je tak se zavedenými obchodními oblastmi typu móda, design a cestovní ruch úzce spjat. V tomto nebo příštím roce by navíc mohlo podle spekulací dojít k jeho provázání i se světem finančním v souvislosti s údajným vstupem firmy na burzu. Podle CNBC ale nyní společnost veškeré plány na svůj úpis akcií odmítá.

Jak ostatně ukazuje příklad Snapu, provozovatele Snapchatu, investoři mohou být z technologických firem s nevyvinutým obchodním modelem mnohem méně nadšeni, než miliony uživatelů jejich produktů. Akcie Snapu se totiž nyní obchodují za méně než poloviční cenu při vstupu na burzu. V případě dalšího zaostávání za svými finančními cíli si lze snadno představit podobný vývoj událostí právě i v případě Pinterestu.

-rv-