Ukázka: McDonald’s využil kreativní online formáty

pondělí, 21. května 2018, 14:35 Aktuality, Reklama MediaGuru

McDonald’s v minulých kampaních využil kreativní onlinové formáty. Podívejte se na to, jak vypadaly.

Formát Scratch použitý v reklamě McDonald's

Formát Scratch použitý v reklamě McDonald's

Zaujmout internetové uživatele originální, dostatečně důraznou a zároveň nerušivou reklamou je čím dál tím těžší. Jejich pozornost je roztříštěna na stovky obrázků a textových či grafických prvků, se kterými během svého brouzdání po internetu přijdou do kontaktu. Zároveň se nikdo nechce zbytečně zdržovat a zůstávat na jedné stránce déle, než je opravdu nutné.

Proti tomuto trendu lze bojovat pomocí kreativních formátů a v tomto ohledu se mohou inzerenti nechat inspirovat od společnosti McDonald’s, která využila kreativní prvky společnosti Adform. Tyto formáty Adform zařadil v nedávném newsletteru do výběru nezajímavějších reklam z poslední doby.

Léto je za dveřmi a je potřeba se zchladit, ať už studeným nápojem nebo lahodnou zmrzlinou. A právě k propagaci své zmrzliny McSundae využila společnost McDonald’s branding a takzvaný Scratch, jeden z kreativních komponentů Adformu. Většinu reklamního formátu zakrývá smetanová zmrzlina a uživatel ji smaže či „slízne“ pomocí kurzoru myši, čímž odhalí další reklamní sdělení. Uživatel je tak zábavnou formou zapojen do obsahu reklamy a může si na několik desítek sekund odpočinout od typického internetového shonu – ukázka ZDE.

„Pro letošní léto chystáme další propagaci zmrzliny Grand McSundae, ale tentokrát chceme využít jiný a zcela nový formát. Těším se na nápady našich agentur OMD a DDB a jejich finální realizaci“, dodává Ivana Šedivá, marketingová ředitelka ve společnosti McDonalds’s.

Branding s funkcí choice component

Branding s funkcí choice component

Na interakci uživatele s reklamou vsadila společnost McDonald’s také v případě kampaně na propagaci prémiového burgeru Maestro. Opět byl využit reklamní formát branding, tentokrát rozdělený na dvě nesmiřitelné strany – tým Hovězí a tým Kuřecí. Ve vyhroceném „souboji burgerů“ se může uživatel přiklonit na jednu nebo druhou stranu pomocí posuvníku. Tuto funkci zajišťuje tzv. Choice component, který byl pomocí Adformu upraven pro účely kampaně. S každou vybranou stranou se měnily další části reklamního formátu a uživatelské hlasování bylo spojeno se soutěží. Ukázka ZDE.

Kampaň naplánovala a využití těchto formátů navrhla mediální agentura OMD. Společnost Adform se jako technologický partner postarala o návrh vhodného zpracování a zejména správné nasazení na jednotlivých webech. Vizuální zpracování obou formátů pak měla na starosti kreativní agentura DDB.

„Samotnému spuštění obou formátů předcházelo mnoho hodin práce strávených nad vhodným konceptem a výběrem správných reklamních prvků. Ve finální fázi pak bylo zásadní zajištění bezproblémové funkčnosti na jednotlivých webech. Každý vydavatel má totiž své vlastní technické specifikace, které jsme museli akceptovat a formát jim přizpůsobit. To se ve spolupráci s Adformem podařilo a získané zkušenosti rozhodně využijeme. Spuštění dalších podobných formátů pak bude o to snazší“, dodává Tereza Jägerová, digital media planner z agentury OMD.

-msl-