Vizuální identitu Národní galerie vytvořilo Studio Najbrt

čtvrtek, 3. května 2018, 11:55 Aktuality, Marketing MediaGuru

Vítězem soutěže na novou vizuální identitu Národní galerie je Studio Najbrt.

Nová vizuální identita Národní galerie Praha od Studia Najbrt

Národní galerie Praha si v rámci soutěže, které se zúčastnilo devět vyzvaných grafických studií, zvolila novou vizuální identitu. Jejím autorem je Studio Najbrt.

„Nová grafická identita a její postupná implementace do veškeré vizuální komunikace Národní galerie Praha je dalším krokem v otevírání se široké veřejnosti. Naší dlouhodobou ambicí je posilovat roli Národní galerie nejen u nás, ale i v zahraničí – z tohoto důvodu nové logo pracuje se zkratkou NGP – Národní galerie Praha, která akcentuje její unikátní lokaci a nezaměnitelnost s jinými světovými národními galeriemi,“ vysvětluje Jiří Fajt, generální ředitel NGP.

„Návrh Studia Najbrt vnímáme jako komplexní systém komunikace, který nabízí flexibilitu a zároveň jedinečnou vizuální identitu. Logo NGP otevírá prostor pro práci se všemi typy sdělení – textovým, obrazovým i audiovizuálním a umožňuje prezentaci širokého spektra aktivit a umění od starověku po současnost,“ komentuje vítězný návrh odborná porota, ve které společně se zástupci NGP zasedali grafičtí designéři a pedagogové Alan Záruba, Kristýna Fišerová a Tomáš Brousil, a ředitelka Czechdesign Jana Vinšová.

Vizuální identita z dílny Studia Najbrt je založena na výrazném logotypu, který vychází ze smyslu a poslání Národní galerie – prezentace umění. Logo pracuje s písmeny NGP (Národní Galerie Praha) a volným prostorem uprostřed, rámující umělecká díla, a umožňující tak vhled do světa umění. Písmeno P je odděleno na další řádku, aby byla zvýrazněna Praha v názvu instituce. Font byl zvolen Untitled Sans. Z barev pracuje se základní bílou a černou a jakoukoliv další barvou. 

Nové logo Národní galerie Praha

Aplikace nové vizuální identity od Studia Najbrt na materiály Národní galerie Praha

Možná práce s novou vizuální identitou na merchandisingu

Nová vizuální identita pracuje se širokou barevností.

Nápady na merchandising od Studia Najbrt

„Naší snahou bylo, aby z každého materiálu bylo cítit, že se jedná o identitu Národní galerie Praha, aby poskytovala široké možnosti, jak s ní pracovat a umožňovala různá řešení pro různé typy výstav,“ popisuje Aleš Najbrt. Spolu s ním se na tvorbě identity podílela Zuzana Lednická, Martin Vácha, Andrea Vacovská a další zaměstnanci jeho studia. 

Nová vizuální identita bude implementována v průběhu následujících dvou let a postupně se propíše do podoby loga, publikací, propagačních materiálů, merchandisingu, online komunikace, webových stránek, navigačního systému i označení budov. 

Prvního kola vyzvané soutěže se zúčastnilo devět grafických studií. Sedm nepostoupivších účastníků obdrželo skicovné ve výši 30 tisíc Kč. Do druhého kola postoupila tři studia – na třetím místě se umístilo studio Heyduk, Musil & Strnad (s odměnou ve výši 50 tisíc Kč), na druhém studio Side2 (odměna 60 tisíc Kč). Studio Najbrt získalo za zakázku odměnu ve výši 1,3 milionu Kč, ta pokrývá i postupnou aplikaci vizuální identity do všech komunikačních kanálů NGP.

Všechny soutěžní návrhy je možné si prohlédnout na volně přístupné výstavě v prostoru Café Jedna ve Veletržním paláci, a to až do 3. června. 

-stk-