Absolutním vítězem České ceny za PR je Touching Masterpieces

čtvrtek, 14. června 2018, 21:35 PR MediaGuru

Českou cenu za PR ovládl projekt od Geometry Global a Nadace Leontinka. Nejvíce cen bere AMI Communications.

Lluis Rotger a Miroslav Popel z Geometry Global přebírají historicky prvního lemura, cenu pro Absolutního vítěze České ceny za PR, foto: Vojtěch Resler.

Letošní třináctý ročník soutěže České ceny za Public Relations (ČCPR) zná od čtvrtka 14. června své vítěze. Tím absolutním se stal projekt „Touching Masterpieces“, který vytvořila agentura Geometry Global ve spolupráci s Nadací Leontinka pro společnost Neurodigital Technologies a zmíněnou nadaci. Projekt bodoval i v dílčích kategoriích, kde získal další dvě zlata, stříbro a bronz.

Cílem projektu „Touching Masterpieces“ bylo zpřístupnit umělecká díla nevidomým prostřednictvím virtuální reality, speciálního softwaru a haptických rukavic.

Z pohledu počtu získaných ocenění nejvíce bodovala agentura AMI Communications s devíti oceněními, po třech zlatech, stříbrech a bronzech. Těsně za ní se umístila agentura Ogilvy PR s osmi cenami a Bison & Rose se šesti.

Během slavnostního večera, kterým provázel Ondřej Hejma, byla také vyhlášena Cena za přínos oboru Public Relations. Odnesl si jich Michal Donath. „Michal Donath je jedním z průkopníků moderního PR u nás. Počátkem 90. let založil jednu z prvních PR agentur a ta dlouhodobě patří mezi špičkové hráče na trhu. Stal se synonymem krizové komunikace. Aktivně vytváří standardy profesionální PR praxe. Podílí se na kultivaci prostředí, rozšiřování povědomí o PR, jakož i na profesním vzdělávání,“ uvádí k ocenění Radek Vítek, člen Výkonné rady APRA.

Cena za přínos oboru PR byla udělena Michalu Donathovi, foto: Vojtěch Resler.

Rovněž byl udělen titul Mluvčí roku 2018, a to Jitce Němečkové ze společnosti Plzeňský Prazdroj.

Mluvčí roku 2018 se stala Jitka Němečková z Plzeňského Prazdroje, foto: Vojtěch Resler.

K nejvíce obsazeným kategoriím letošního ročníku patřily Business to Consumer (30 projektů), Společenská odpovědnost a filantropie (27 projektů) a Akce a události (25 projektů). Vzhledem k počtu projektů bylo sestaveno sedm hodnotících komisí složených z odborníků na PR a komunikaci z agentur, firem a státních a neziskových organizací. Porotci hodnotili projekty přihlášené do jednotlivých kategorií ve třech kolech. Kompletní výsledky soutěže jsou přílohou této tiskové zprávy.

Přehled vítězů České ceny za PR 2018

Umístění  Název kampaně Přihlašovatel Zadavatel
Komunikační disciplíny
Firemní komunikace
1. místo CTP Art Wall Bison&Rose a CTP CTP
2. místo Řízková mapa dovolených s Europ Assistance AMI Communications Europ Assistance
3. místo Slušná káva AC&C Public Relations a Social Booster LMC
Společenská odpovědnost a filantropie
1. místo Obnova postelového parku PRAM Consulting Sue Ryder
2. místo Touching Masterpieces Geometry Global a Nadace Leontinka Neurodigital Technologies, Nadace Leontinka
3. místo Vermikompostéry do škol aneb žížaláci… Tereza vzdělávací centrum, Plastia a Ekoškola Plastia
Zvláštní ocenění za taktický přístup a kreativitu Embéčko paní velvyslankyně Velvyslanectví Spojeného království Velké Británie a Severního Irska Velvyslanectví Spojeného království Velké Británie a Severního Irska
Business to Business
1. místo Slušná káva AC&C Public Relations a Social Booster LMC
2. místo Protihluková stěna noba jako nástroj PR komunikace mmcité+ mmcité+
3. místo Jedlá stravenka ADison a Demopictures Up Česká republika
Business to Consumer
1. místo IKEA po setmění Ogilvy PR, IKEA ČR IKEA ČR
2. místo Když lidé více věří bookmakerovi… Right Communications Fortuna Entertainment Group
3. místo Ruku na srdce Havas PR Novartis
Interní komunikace
1. místo mApollo 2: raketový nárůst úvěrů mBank ve spolupráci Ewing Public Relations mBank
2. místo Amazon vyslyšel neslyšící FleishmanHillard Amazon
3. místo ČSOB průvodce divočinou života ČSOB, Bison&Rose a studio Motor ČSOB
Krizová komunikace
1. místo Fakty proti manipulacím Česká televize Česká televize
2. místo Regulace vyhánějí lidi z hospod… Native PR Český svaz pivovarů a sladoven
3. místo Moderna v ruském lese McCann Nokian Tyres Europe
Digital & Social Media
1. místo #ChristmasActually Velvyslanectví Spojeného království Velké Británie a Severního Irska Velvyslanectví Spojeného království Velké Británie a Severního Irska
2. místo Prezident 21 Institute for Democracy 21 a Lesensky.cz Institute for Democracy 21
3. místo Jedeme v tom spolu! Cesta za snem Lenovo ČR
Politická komunikace, politické PR, Public Affairs
1. místo Prezident 21 Institute for Democracy 21 a Lesensky.cz Institute for Democracy 21
2. místo Výrobu oceli zachrání Ocelářská unie AMI Communications a ArcelorMittal Ostrava Ocelářská unie
3. místo Tvoje Poprvé: kampaň, která přilákala mladé k volbám IPM Consulting pro občany České republiky
Oborové kategorie
Finanční trh a finanční služby
1. místo Řízková mapa dovolených s Europ Assistance AMI Communications Eur
2. místo Představy Čechů o stáří MY.cz NN Penzijní společnost
3. místo S chytrými řešeními bezpečně a snadno Bison&Rose Mastercard
Spotřební zboží
1. místo Umělecké pneumatiky Continental od J. Ledeckého AMI Communications Continental Barum
2. místo Vanish Sto zážitků ADison Reckitt Benckiser
3. místo Irský svátek svatého Patrika = Jameson Aspen.Pr a EverWhere Jameson
Farmacie, zdravotnický sektor
1. místo #Dobroodkosti Konektor Social, PR. Konektor a Production Pool ČNRDD
2. místo S kůží na trh Ogilvy PR AbbVie ČR a SK
3. místo Chyť se za koule Stance Communications Nadační fond Petra Koukala
Technologie, IT
1. místo Touching Masterpieces Geometry Global a Nadace Leontinka Neurodigital Technologies, Nadace Leontinka
2. místo Dívky, věda a technologie: Jak Česko přichází o talenty Bison & Rose a Microsoft ČR Microsoft ČR
3. místo Nic není v bezpečí aneb Když novináři hackují AMI Communications HP Inc.
Státní správa, veřejný a neziskový sektor
1. místo Oldtubeři PR Konektor Právě Teď!
2. místo Embéčko paní velvyslankyně Velvyslanectví Spojeného království Velké Británie a Severního Irska Velvyslanectví Spojeného království Velké Británie a Severního Irska
3. místo Chyť se za koule Stance Communications Nadační fond Petra Koukala
Zvláštní ocenění za příkladný přístup k propagaci města Poznej Příbram Město Příbram a Václav Bešťák  Město Příbram
Průmysl
1. místo Letní novinářská seznamka, zn. trvalý vztah Ogilvy PR P3
2. místo CTP Art Wall Bison&Rose a CTP CTP
3. místo Výrobu oceli zachrání Ocelářská unie AMI Communications a ArcelorMittal Ostrava Ocelářská unie
Služby
1. místo I telesales může být sexy AC&C Public Relations a Social Booster DKV Euro Service
2. místo Pojďte řídit s námi Ewing PR a Arriva Transport ČR Arriva Transport ČR
3. místo Grand Opening Centra Chodov AMI Communications Unibail-Rodamco
Zábava a sport
1. místo Fiktivní filmový hrdina ve skutečném… Chance, Outbreak Chance
2. místo neuděleno    
3. místo Soulodit bez alkoholu? Ogilvy PR Unie výrobců a dovozců lihovin
Zvláštní ocenění za dlouhodobý přístup ke komunikaci 10 let renesance českého rugby PR. Konektor  Česká rugbyová unie
Přeshraniční projekty
1. místo České video ve španělském TOP Gearu Porsche ČR, divize SEAT, AC&C PR a ritual communicaion Porsche ČR, divize SEAT
1. místo Protihluková stěna noba jako nástroj PR komunik mmcité+ mmcité+
2. místo neuděleno    
3. místo Touching Masterpieces Geometry Global a Nadace Leontinka Neurodigital Technologies, Nadace Leontinka
Komunikační nástroje
Klasická firemní média
1. místo Nemusíš být pořád online Ogilvy PR a Studio Grafite LEGO Trading
2. místo Hvězdou titulky katalogu IKEA Ogilvy PR, IKEA ČR IKEA ČR
3. místo Na společné cestě! Bison&Rose Eurovia CS
Online média
1. místo Ukaž se Action Please a Idea Please Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava
2. místo Transborder Video Selfie Show Donath Business & Media a Simona Kopová Home Credit
3. místo Sazka svět Sazka, PR.Konektor Sazka
Akce a události
1. místo Touching Masterpieces Geometry Global a Nadace Leontinka Neurodigital Technologies, Nadace Leontinka
2. místo IKEA po setmění Ogilvy PR, IKEA ČR IKEA ČR
3. místo Fiktivní filmový hrdina ve skutečném… Chance, Outbreak Chance
Tisková konference
1. místo Odborníci z VFN doporučují: Masturbace pro zdraví… AMI Communications VFN Praha
2. místo Slušná káva AC&C Public Relations a Social Booster LMC
3. místo Milionové titulky, na které se vyplatilo počkat Ogilvy PR Varroc Lighting System
Sólokapr
1. místo Tvoje Poprvé: kampaň, která přilákala mladé k volbám IPM Consulting pro občany České republiky
2. místo Řízková mapa dovolených s Europ Assistance AMI Communications Europ Assistance
3. místo Žijeme na hraně Stance Communications DiaKar a DiAktiv CR
Absolutní vítěz
Touching Masterpieces Geometry Global a Nadace Leontinka Neurodigital Technologies, Nadace Leontinka
Cena za přínos
Michal Donath
Mluvčí roku
Jitka Němečková (Plzeňský Prazdroj)
Zvláštní poděkování
Vendule Matějů, mluvčí Hasičského záchranného sboru Jihočeského kraje, za přispění k budování dobrého jména oboru tiskových mluvčích záchranou lidského života

-stk-