Cannes Lions: Na prvních shortlistech figurují Geometry a Y&R
Festival Cannes Lions zveřejnil první shortlisty, z českých agentur jsou ve finále zatím Geometry Prague a Y&R.
V jihofrancouzském letovisku v pondělí 18. června začíná kreativní festival Cannes Lions. První den byly zveřejněny shortlisty některých kategorií – Health & Wellness, Pharma, Design, Mobile, Outdoor, Print & Publishing, Radio & Audio, Titanium, Innovation, Glass.
V rámci ocenění Health v kategorii Health & Wellness Lions se do finále dostal český projekt Touching Masterpieces, který vytvořila agentura Geometry Global ve spolupráci s Nadací Leontinka pro společnost Neurodigital Technologies a zmíněnou nadaci. Cílem projektu bylo zpřístupnit umělecká díla nevidomým prostřednictvím virtuální reality, speciálního softwaru a haptických rukavic. Celkem má šest želízek v ohni.
V této kategorii byla na shortlist vybrána také kampaň Mamma Beer, kterou pro organizaci Mamma Help připravila agentura Y&R. Ve spolupráci s pivovarem Žatec bylo vyvinuto speciální nealkoholické pivo pro ženy s rakovinou prsu, jejichž chuť se v době onkologické léčby výrazně mění.
Geometry Prague se s projektem Touching Masterpieces probojovala do finále také se dvěma nominacemi v kategorii Design a s jednou v Innovation.
V kategorii Print & Publishing se na shortlist dostala reklama od agentury Y&R pro magazín Reportér.
Vítězové v Health & Wellness budou vyhlášeni 19. června, v rámci Design a Print & Publishing 20. června, v kategorii Innovation 22. června. V dalších zmíněných kategoriích české práce ve finále nesoutěží.
-stk-