Přichází konkurence ZOOTu, do Česka vstupuje Zalando

pondělí, 4. června 2018, 10:40 Retail MediaGuru

Německý módní online prodejce Zalando přichází na český trh.

Zdroj: Zalando

Zdroj: Zalando

Německý online prodejce s módou a lifestyle produkty Zalando vstupuje na český trh. Datum spuštění ale zatím ještě neupřesnil. Česká republika je první zemí v rámci expanze Zalando do východní Evropy od roku 2012, kdy módní hráč vstoupil na polský trh.

Zalando v Česku startuje se svým již ověřeným konceptem, který sází na širokou nabídku produktů – zákazníkům nabídne výběr z téměř 2 000 světových a místních značek, včetně privátního labelu Zalando, a přibližně 250 000 produktů –, dále na bezplatné doručení a vrácení zboží. Fungovat bude pouze online, žádné kamenné výdejny neplánuje.

Noví zákazníci budou moci vybírat z rozsáhlého portfolia značek, jako jsou TopShop, Vagabond, Vero Moda, Veja, Weekday a další. Každý týden přidá Zalando přibližně 9 000 nových produktů a až 95 % zboží se každou sezónu kompletně obmění.

Logo německého online prodejce Zalando

Logo německého online prodejce Zalando

„Věříme, že náš neomezený sortiment, personalizovaná zákaznická zkušenost a pohodlí při nakupování budou v Česku dobře rezonovat. Při expanzi se vždy snažíme postupovat chytře, využíváme proto znalosti z našich současných evropských trhů. Všechny procesy pak fungují v našem tradičním a ověřeném stylu: Spouštíme, učíme se, opakujeme a měříme,” říká Rubin Ritter, Co-CEO společnosti Zalando.

Zalando bude svůj vstup komunikovat jen prostřednictvím PR aktivit. Marketingovou kampaň podle informací MediaGuru.cz zatím nechystá.

Rubin Ritter, Co-CEO společnosti Zalando

Rubin Ritter, Co-CEO společnosti Zalando

Vedle Česka vstupuje Zalando zároveň také do Irska, a rozšiřuje se tak do 17 zemí po celé Evropě. V roce 2017 společnost dosáhla obratu 4,5 miliardy EUR.

V oblasti módy je na českém trhu v online prostředí výrazným hráčem ZOOT.cz, který kromě Česka prodává také na Slovensku a v Rumunsku. Jeho tržby za rok 2016 překročily 706 milionů korun, hrubý zisk byl kolem 2,9 milionu korun. Rovněž si zde stále více módních značek zřizuje vlastní e-shopy, například H&M, Zara či C&A. V tuzemsku také funguje agregátor nabídek módních e-shopů Glami.cz.

Českému e-commerce trhu se daří. Podle údajů Asociace pro elektronickou komerci (APEK) a nákupního rádce Heureka.cz se loni prodalo na internetu zboží za více než 115 miliard korun, což znamená 18% růst oproti předchozímu roku.

-stk-