Seznam chce Expres i Classic celoplošně, kupuje i Garáž.cz

středa, 13. června 2018, 11:00 Rádio MediaGuru

Seznam.cz představil záměry s nově získanými rádii Expres FM a Classic Praha.

Pavel Zima na tiskové konferenci, foto: MediaGuru.cz

Pražská rádia Expres FM a Classic Praha se začleňují do portfolia společnosti Seznam.cz. Internetová jednička ve středu oficiálně potvrdila, že ve společnosti Voice of Prague, pod kterou zmíněná rádia spadají, získává 67% podíl. Zbývajících 33 % mají nadále vlastnit původní vlastníci David Šimoník a Petr Stuchlík. Ve vedení obou rádií zůstává dosavadní ředitel Pierre Beneš spolu s Martinou Klausovou za rádio Classic Praha a Filipem Žemličkou za Expres FM.

Seznam plánuje propojit rádia se svým internetovým a televizním obsahem. „Chceme lidi provázet celým dnem. Kde jsme zatím nebyli schopni lidi provádět ani televizí, ani internetem, je cesta autem. Teď jsme schopni naše uživatele a posluchače zasáhnout během celého dne,“ zdůvodnil akvizici Pavel Zima, místopředseda představenstva Seznam.cz. „Kromě propojení zpravodajského obsahu počítáme s tím, že se v éteru mohou objevit tváře, resp. hlasy naší zpravodajské redakce, které nyní připravují Seznam Zprávy, Televizi Seznam, ale i Novinky.cz či Stream.cz,“ dodal Zima.

To by údajně mělo vést k tomu, že získaná rádia (především Expres) mají nabízet „nejlepší zpravodajství z českých rádií". Chystá se také rozšíření zpravodajského obsahu ve vysílání. „Budeme ho dělat trochu jinak, adekvátněji současnému naladění našich posluchačů," řekl ředitel Pierre Beneš. Rádio Expres už požádalo Radu pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) o změnu licenčních podmínek a o navýšení mluveného slova ve vysílání ze současných 10-12 % na 10-22 % ve všední den.

Zájmem Seznamu je rozšiřovat dosah obou pražských rádií, která vysílají regionálně (Praha a střední Čechy). Podporovat chce proto digitalizaci rozhlasového vysílání, ve které vidí možnost, jak zvýšit územní dosah vysílání obou rádií. „Budeme také řešit cesty, jak přes internet šířit rádiový signál a dostat se k co nejvíce lidem. Cílem je, aby se Expres a Classic staly výhledově celoplošnými stanicemi,“ nastínil Zima.

Studio rádia Expres FM, foto: Seznam.cz

O rádiích Expres a Classic

Expres FM je pražské metropolitní rádio se zaměřením na současnou kvalitní hudbu. Aktuální poslechovost rádia Expres představuje 63 tisíc posluchačů týdně (zdroj: Radio projekt, 4Q/2017+1Q/2018). 

Classic Praha hraje klasickou a filmovou hudbu doplněnou o pořady s hudbou jazzovou, swingovou a muzikálovou. Poslechovost představuje 21 tisíc posluchačů týdně (zdroj: Radio projekt, 4Q/2017+1Q/2018).  

Seznam.cz zároveň oznámil, že do svého portfolia získává auto-moto web Garáž.cz. Dosavadní redakce webu má připravovat pod hlavičkou Seznamu nový auto-moto online magazín (náhled níže) s cílem do roka dosáhnout denní návštěvnosti přes 200 tisíc lidí. „Cílem je stát se největším auto webem v České republice. Chceme rozšířit cílovou skupinu seznamáckých obsahových služeb o auto-moto fanoušky," nastínil Zima.

Náhled home page nové podoby Garáž.cz, foto: Seznam.cz

-mav-