Havas využil AR v kampani pro Amnesty International

sobota, 7. července 2018, 07:45 Aktuality, Reklama MediaGuru

Digitální kampaň umožňuje lidem vyjádřit solidaritu s obránci lidských práv.

Zdroj: Havas Prague

Zdroj: Havas Prague

Komunikační agentura Havas Prague připravila pro českou pobočku Amnesty International digitální projekt, díky kterému mohou lidé vyjádřit solidaritu s obránci lidských práv. Pod názvem #freedomselfie byl představen na červnovém hudebním festivalu Metronome.

Speciálně vyvinutý filtr umožňuje lidem vyjádřit solidaritu s nespravedlivě vězněnými tím, že si s nimi „udělají selfíčko.“ Výslednou fotku pak díky filtru tvoří z poloviny obličej konkrétního vězně. V principu se jedná o augmentovanou realitu (AR) implementovanou do fotoaparátu v aplikaci Facebook. „Myslím, že v Česku dosud nikdo nic takového nerealizoval,“ říká Milica Petrik, Digital Director v pražském Havasu.

Cílem kampaně je podpořit povědomí o problematice lidských práv, nasbírat podpisy pod petici za propuštění vězňů svědomí a ve výsledku je osvobodit. Rozpůlený obličej je smybolem toho, že díky aktivitě lidí jsou vězni už z poloviny na svobodě. Selfie proto nesou call to action: podepsání petice na stránkách www.freedomselfie.org.

-mav-