Nealko pivní mixy lákají na vyrovnanost a harmonii

čtvrtek, 26. července 2018, 10:20 Marketing MediaGuru

Nealkoholické pivo a pivní mixy se těší stále větší oblibě. Značky na ně lákají přes mandaly i jógu.

Mandala značky Birell Botanicals na Colours of Ostrava, foto: MediaGuru.cz

Mandala značky Birell Botanicals na Colours of Ostrava, foto: MediaGuru.cz

Léto je doba pivu zaslíbená. V horkých teplotách přináší kýžené osvěžení, což je v Česku všeobecně známá věc. Více než v minulosti však Češi začínají přicházet na chuť jeho ochucené nealkoholické variantě. Kombinace pivní chuti, ovoce a bylinek tak letos nabízejí mnohé pivní značky, které na ně lákají přes mandalu, věnečky z květin nebo jógu. Oproti alkoholickému pivu se kromě pohody snaží zdůraznit i jistou vyrovnanost a harmonii.  

Jen v loňském roce se podle údajů Českého svazu pivovarů a sladoven vyrobilo 578 tisíc hektolitrů nealkoholického piva a o 30 % na 301 tisíc hektolitrů narostly tzv. pivní mixy. Češi ale ve svém chování nejsou nikterak ojedinělí, oblíbenost nealkoholického piva stoupá celosvětově a podle odhadu společnosti Global Market Insights by jeho globální obrat měl v roce 2024 překročit hranici 25 miliard amerických dolarů. Příčinou je jednak zlepšující se chuť nealkoholického piva, jednak měnící se spotřebitelské preference – stále více lidí totiž vyznává zdravý životní styl, více sportuje, hlídá si kalorie a chce zamezit případné kocovině.

Kromě čistého nealkoholického piva však lidé chtějí mít na výběr různé příchutě, a tak se rozšiřuje nabídka tzv. nealko mixů, kde letos přibylo nespočet novinek. Plzeňský Prazdroj uvedl další příchuť ve své řadě Birell Botanicals – ke dvěma loňským produktům v podobě Bezového květu s tymiánem a citronem a Zeleného čaje s jasmínem a bergamotem přibylo Jablko se zázvorem. Pivovary Staropramen zase rozšířily nealkoholické portfolio své značky Cool o variantu Okurka a Limetka. A Heineken přišel pod značkou Zlatopramen s novou řadou Radler herbal 0,0 %, v níž představil dvě nové příchutě: citrón, bezový květ a máta nebo černý rybíz a levandule.

marketingové komunikaci značky sahají po tématech, jež byla pro pivní kategorie dosud neznámá. Kromě pohody a osvěžení akcentují rovněž harmonii, kterou nealkoholické pivo s příchutí přináší. Málokdo by si popíjení piva spojoval například s jógou, což si zvolil jak Zlatopramen, který na sociálních sítích zve na jogínské cvičení se slovy „Nauč se pozdravu pivu“, tak Birell Botanicals, který zdůrazňuje, že i „dokonalá jógová pozice potřebuje čas“.

Zdroj: Instagram značky Zlatopramen

Zdroj: Instagram značky Zlatopramen

Zdroj: FB značky Birell

Zdroj: FB značky Birell

S časem a trpělivostí ostatně Birell Botanicals pracuje také na své roadshow po České republice, na které společně s návštěvníky vytváří květinové mandaly. „Spojení s tvorbou mandal přesně vystihuje i to, co je typické pro Birell Botanicals, tedy proces vaření s postupným dávkováním ingrediencí, jehož výsledkem je postupně se rozvíjející chuť,“ vysvětlila manažerka značky Birell Veronika Hořáková.

Volba akcí, se kterými se Birell Botanicals spojuje, se liší od strategie zastřešující značky Birell. Zatímco Birell chce být viditelný zejména na sportovních eventech, Birell Botanicals se objevil například v liberecké botanické zahradě, lipenské Stezce v korunách stromů nebo na festivalu Colours of Ostrava. Podobnou skladbu eventů si zvolila k prezentaci i značka Cool, která byla k vidění na Avon pochodu a ještě bude na Letní Letné či Burger Festu.

Nealko mixy jsou tak více než jakákoliv jiná pivní kategorie představovány jako správná volba pro vyrovnaný a zdravý životní styl.

-stk-