Největší potenciál má v retailu služba Scan&Go

čtvrtek, 12. července 2018, 07:43 Výzkum, Retail, Aktuality MediaGuru

Podle studie agentury Ogilvy má největší potenciál k usnadnění nakupování samoobslužné odbavení Scan&Go.

Služba Scan&Go v mobilním telefonu, s nímž jde nakupovat v hypermarketu Globus

Služba Scan&Go v mobilním telefonu, zdroj: Globus

Samoobslužné nakupování pomocí skeneru či mobilního telefonu v Česku začal testovat jako první řetězec Globus a dnes už je možné se Scan&Go nakupovat ve všech jeho hypermarketech. V současné chvíli ho nasazuje pod názvem Scan&Shop také Tesco. Ahold zase ve svém domovském Nizozemsku testuje systém Tap&Go, s nímž by se zákazník vystačil jen se zákaznickou kartou propojenou s elektronickou cenovkou. Podle studie Český retailový trh, kterou mezi marketingovými šéfy realizovala agentura Ogilvy, se jedná o koncept s největším potenciálem do budoucna. Myslí si to 62 % dotázaných.

Mezi další novinky řadí oslovení marketéři také virtuální asistenty, které nyní testují giganti jako Amazon, Google nebo Microsoft. Jejich využití je populární také u maloobchodních řetězců, i když zatím především ve Spojených státech. Whole Foods, Walmart nebo eBay virtuální asistenty běžně používají. Podle dotázaných mají vysoký potenciál i v České republice – myslí si to 36 % z nich. Stejnou šanci dávají marketéři také odchodu „bez placení“, tedy automatickému odečtu platby za zboží při odchodu z obchodu, nebo virtuálnímu zkoušení oblečení.

Ogilvy: Které koncepty usnadňující nakupování mají největší potenciál?

Zdroj: Studie Český retailový trh (Ogilvy)

Ze současných trendů je podle respondentů jednoznačně nejsilnější prolínání online a kamenného prodeje. Sortimentní kategorie, která se podle nich nejvíce přesouvá na online, je elektro a elektronika.

Ogilvy: Jaké trendy nejvíce ovlivňují český retailový trh?

Zdroj: Studie Český retailový trh (Ogilvy)

Mezi nejsilnější české retailové značky patří v kategorii potravin Lidl (81 %), z drogerií a parfumerií dm drogerie markt (93 %), dále prodejce sportovních potřeb a oblečení Sportisimo, prodejce obuvi Baťa a obchod s elektronikou Alza.cz.

Nejsilnější retailové značky na českém trhu v roce 2018

Zdroj: Studie Český retailový trh (Ogilvy)

-stk-