Tagwalk přináší data do módního byznysu

pátek, 13. července 2018, 16:45 Marketing MediaGuru

„Google módy“ pomáhá svými daty módním časopisům, značkám i milovníkům módy.

Zdroj: Tagwalk

Zdroj: Tagwalk

Tagwalk, přezdívaný jako Google módy, vnáší do módního světa trochu té technologické systematičnosti. Zajímá-li vás nová kolekce od značky Gucci, či se jen chcete podívat na kousky v romantickém stylu v pudrové barvě, žádný problém. Přes tento speciální vyhledavač si každý může prohlédnout v řádu sekund a zdarma vše, co se na přehlídkových molech v Paříži, Miláně, New Yorku a Londýně šustlo. V databázi téměř 130 tisíc fotografií si pomocí více než 2 800 klíčových slov lze vyhledat módní kousky podle značky, sezóny, města, barvy, materiálu, stylu nebo trendu.

Vyhledávač, který v roce 2016 založila Alexandra Van Houtte, se může hodit nejen milovníkům módy, ale i módním časopisům a samotným značkám. Tagwalk přináší přehled všeho, co se děje, a díky datům, která sbírá od svých 25 tisíc uživatelů, dokáže identifikovat i aktuální trendy. Módním časopisům tak pomůže uspořit čas s rešeršemi, značkám zase ukáže, co lidi v současné chvíli zajímá a baví. Pro milovníky módy představuje zdroj inspirace nejen z prostředí módních přehlídek, ale i z ulice.

Obchodní model nestojí na reklamě, ale na poplatcích, za který dostanou jednotlivé značky přístup k datům i publicitu. Zatímco pro menší a začínající značky činí poplatek 150 euro, pro velké a zavedené je to 450 euro. Vzhledem k tomu, že Tagwalk neprioritizuje a velké i malé hráče zobrazuje vedle sebe, a tím přivádí uživatele k dosud neznámým návrhářům.

Jak uvedla pro The New York Times Rosh Mahtani, zakladatelka šperkařské značky Alighieri, díky vyhledávači se na ni začalo obracet více redaktorů z módní branže: „Opravdu cenná jsou ale pro mě data. Vhled do trendů, které si lidi na Tagwalku prohlížejí, nebo populární klíčová slova mi pomáhají lépe nastavit kreativu i další obchodní kroky, od toho, kolik kousků vyrobit po to, jaký materiál použít.“

V neposlední řadě rozvíjí Tagwalk také svůj affiliate kanál – u vyhlídnutého módního kousku je možné se rovnou přes proklik dostat do e-shopu dané značky.

Náhled na propojení s e-shopy daných značek, zdroj: Tagwalk

Náhled na propojení s e-shopy daných značek, zdroj: Tagwalk

Další funkce lze očekávat. Zatímco zpočátku označovala fotografie Alexandra Van Houtte ručně, nyní ji s tím pomáhá umělá inteligence. Každou sezónu přibývají nejen nové značky, fotografie, ale jde se také v popisu více do hloubky.

Investičně do Tagwalku vstoupila venezuelská podnikatelka Carmen Busquets, spoluzakladatelka skupiny Net-A-Porter, a Adrian Cheng ze C Ventures.

-stk-