Ani HORECA by neměla zapomínat na inovace POP médií

pátek, 10. srpna 2018, 18:05 Marketing MediaGuru

Inovace mohou provozovnám pomoci získat nové zákazníky i udržet ty stávající.

Ilustrativní foto, zdroj: G-Sign

I v POP komunikaci platí, že na zákazníky působí tzv. efekt novosti. Neobměňovaná média zevšední, naopak nové prvky přitáhnou pozornost. I proto se vyplatí sázet na inovace, a to i v restauracích, pivnicích či kavárnách.

Jak ukazuje průzkum HORECA 2017, kterou ve spolupráci s agenturou PerfectCrowd realizovala asociace POPAI CE, inovativní POP média dokáží získat zájem a zvyšovat loajalitu nových zákazníků. Inovativnost a neotřelost pomáhá utvářet spolu s jednoduchým, čistým a funkčním designem se špetkou originality celkový dojem podniku.

Mnohé inovace umí do provozoven vnést přidanou hodnotu, například ve zlepšení zákaznického zážitku. V horkém počasí lidé ocení na zahrádkách slunečníky, rozprašovače vodní mlhy či držáky na kola, v zimě zase deky, polštářky na sezení a plynové ohřívače vzduchu. V míře inovativnosti lze však jít mnohem dál – v letních měsících se tak POP médiem může stát například i brandovaná plácačka na mouchy, lapadlo na hmyz či večerní vnitřní i venkovní osvětlení, v chladnějším období je možné pohrát si s podobou věšáků, stojanů na deštníky či s nástěnným krbem na biolíh.

Vizualizace možného sezení značky Lemon Lemon, zdroj: PepsiCo

Vizualizace stojanu na kola značky Lemon Lemon, zdroj: PepsiCo

Svůj přátelský a vstřícný přístup ukážou provozovny zřízením dětského či psího koutku. Pro děti je vhodné připravit herní prvky ve formě venkovního hřiště či vnitřního koutku s malou kuchyňkou, polštáři a dalšími hračkami. Domácí mazlíčci se zase rádi osvěží čerstvou vodou.

Prostřednictvím POP médií lze také do provozoven dostat zábavní prvky, a to nejen pro děti, ale i pro dospělé, například v podobě brandovaných her, jako jsou karty, fotbálek nebo šipky, případně i různých soutěží. Vtipně lze pojmout ale také oblečení obsluhy.

POP komunikace se může inovativním způsobem propsat i do drobných detailů – do pivních podtácků, obalů na použité žvýkačky, mističek na chipsy, nebo dokonce párátek. Široké pole také nabízí servírování nápojů, kde lze uplatnit celé servírovací sety, chladící boxy či dekorace u míchaných drinků. V neposlední řadě je možné nabídku na stolech obohatit například o čerstvé bylinky na ochucení, třeba v brandovaných květináčích.

Inovaci je možné dostat i do pivních podtácků či do způsobu servírování nápojů, foto: Pinterest.

Stoly lze obohatit například o čerstvé bylinky na ochucení, foto: Vapiano.

I u inovací platí, že je třeba nepodcenit jejich kvalitu, trvanlivost a funkčnost. K aplikaci by se mělo přistupovat v duchu přísloví, že „méně je více“. Potenciál POP médií se totiž zvyšuje, když „nekřičí“ a místo toho jsou do provozovny smysluplně integrována.

Každopádně je dnes důležitější víc než dřív neusnout na vavřínech, naslouchat potřebám zákazníků a inovace si aktivně volat na pomoc na cestě k jejich získávání i návratům.

Autoři textu: Daniel Jesenský, POPAI CE, & Martin Boček, Perfect Crowd