Facebook přináší demoverze mobilních her

neděle, 5. srpna 2018, 07:55 Internet & Mobil MediaGuru

Nový reklamní formát umožní si hru před stažením vyzkoušet ve sponzorovaném příspěvku.

Foto: Facebook

Foto: Facebook

Propagace mobilních her bude na Facebooku jednodušší. Největší sociální síť přichází s novým reklamním formátem, který dovolí si hru zahrát přímo ve sponzorovaném příspěvku, tedy ještě před jejich samotnou instalací. Novinka je nyní globálně přístupná zadavatelům, uvedla firma na svém blogu. Ti se na jejím nastavení a zprovoznění mohou poradit s řadou partnerských agentur Facebooku, konkrétně se společnostmi Kenshoo, Bidalgo, CrossInstall, Smartly.io a dalšími.

Samotný Facebook ale zkouší vyjít vývojářům a marketérům vstříc ještě výrazněji. Popsaný nový reklamní formát má ještě posílit chystaná novinka z oblasti cílení reklamy. Ta zadavatelům dovolí lépe se zaměřit na ty hráče, kteří ve virtuálních světech rádi utrácejí skutečné peníze. Dostupná má být v září. Algoritmus pracuje na základě informací o předchozím nákupním chování uživatelů a zaměřuje se na to, jak svolní jsou například k takzvaným mikrotransakcím v rámci videoher. Právě drobné platby za virtuální předměty či nejrůznější vylepšení postav představují hlavní součást obchodního modelu řady her, jejichž instalace je jinak zdarma.

Propagace mobilních hříček nachází výrazného spojence v sociální síti ovládané Markem Zuckerbergem také kvůli dalším marketingovým nástrojům. Facebook hodlá do konce tohoto roku zadavatelům ještě přidat možnost se specificky zaměřovat na tu cílovou skupinu, která vyniká nadprůměrným množstvím času stráveným hraním mobilních her. Popsaná vylepšení cílení budou dostupná také v rámci dceřiného Instagramu a reklamní sítě Audience Network. Část firem zapojených do testování si ji přitom pochvaluje již nyní. Provozní ředitel služby Fotoable C'-ťing Jen říká, že poslední jmenovaná novinka „významně zvedla naši dvoudenní a sedmidenní míru retence“ s tím, že současně zaznamenal o téměř třetinu vyšší ROI. Podobné zkušenosti má například také studio Rovio, které stojí za megahitem Angry Birds.

I přes řadu potenciálně atraktivních novinek měl však dosud hlavní konkurenční výhodu Alphabet a jeho internetový vyhledávač Google – tento typ interaktivní reklamy začal podporovat již před necelými třemi roky. Vzhledem k rozmachu celého odvětví mobilní zábavy se nemohl nepřipojit ani Facebook. „Prudký růst segmentu mobilních aplikací představuje pro herní vývojáře opravdovou výzvu. Už jim nestačí jen vytvořit skvělou hru; musejí mít vhodnou strategii její propagace, aby si získali pozornost a věrnost klíčových hráčů," vysvětluje podle serveru Adweek  viceprezident Facebooku pro oblast digitální zábavy Rick Kelley. Facebook si může vysnívat úspěch nového formátu částečně také proto, že ve světě „velkých“ her pro stolní počítače či konzole PlayStation a Xbox je možnost vyzkoušet si produkt na omezenou dobu běžná. Oblast demoverzí přitom dosud představovala jeden z mála typů digitálního obsahu, který Facebook svými reklamními algoritmy ještě nepodchytil. To se však nyní změnilo.

-rv-