Přes polovinu reklamního trhu mají hlavní kanály Novy a Primy
K televizním stanicím s nejvyšším počtem doručených TRP se řadí i některé tematické kanály hlavních komerčních skupin.
Hlavní kanály televizních skupin Nova a Prima zaujímají podle podílu na počtu doručených reklamních TRP více než polovinu trhu. Ukazují to data v divácké skupině starší 15 let za prvních sedm měsíců letošního roku.
Nejvyšší počet TRP (spoty včetně sponzoringu) náleží hlavnímu kanálu skupiny Nova před hlavní stanicí skupiny Prima. Poté s odstupem následuje TV Barrandov a s dalším odstupem tematické stanice Prima Cool a Nova Cinema.
Pokud by se zohlednily i tematické stanice velkých komerčních skupin (Prima Group, Nova Group), dosahuje souhrnný podíl těchto hlavních komerčních skupin 77 procent.
Stanice seřazené podle počtu prodaných reklamních TRP nemusí odpovídat jejich podílu na sledovanosti. Objem reklamy na České televizi je omezen zákonem víc než u komerčních TV, proto vykazuje nižší podíl na TRP než komerční konkurence.
TV stanice podle doručených TRP (TOP 30), leden-červenec 2018
TV | 15+ |
Nova | 310 158 |
Prima | 246 481 |
TV Barrandov | 94 118 |
Prima Cool | 50 925 |
Nova Cinema | 48 721 |
Prima Love | 38 323 |
Prima Max | 32 941 |
Prima Zoom | 28 793 |
Nova Action | 25 392 |
Kino Barrandov | 24 056 |
ČT sport | 23 003 |
Nova 2 | 18 883 |
Barrandov Plus | 16 130 |
ČT1 | 15 851 |
Prima Krimi | 13 394 |
Prima Comedy Central | 12 674 |
JOJ Family | 12 435 |
Nova Gold | 9 807 |
Óčko | 9 047 |
Šlágr TV | 7 770 |
ČT2 | 6 638 |
Óčko Star | 4 932 |
Relax | 2 947 |
AXN | 2 646 |
Kinosvět | 2 392 |
Retro | 2 174 |
Nick Jr. | 1 830 |
Nickelodeon | 1 445 |
FilmBox | 859 |
National Geographic | 807 |
-mav-