Přes polovinu reklamního trhu mají hlavní kanály Novy a Primy

středa, 22. srpna 2018, 16:40 TV MediaGuru

K televizním stanicím s nejvyšším počtem doručených TRP se řadí i některé tematické kanály hlavních komerčních skupin.

Foto: TV Nova

Hlavní kanály televizních skupin Nova a Prima zaujímají podle podílu na počtu doručených reklamních TRP více než polovinu trhu. Ukazují to data v divácké skupině starší 15 let za prvních sedm měsíců letošního roku.

Nejvyšší počet TRP (spoty včetně sponzoringu) náleží hlavnímu kanálu skupiny Nova před hlavní stanicí skupiny Prima. Poté s odstupem následuje TV Barrandov a s dalším odstupem tematické stanice Prima Cool a Nova Cinema.

Pokud by se zohlednily i tematické stanice velkých komerčních skupin (Prima Group, Nova Group), dosahuje souhrnný podíl těchto hlavních komerčních skupin 77 procent.

Stanice seřazené podle počtu prodaných reklamních TRP nemusí odpovídat jejich podílu na sledovanosti. Objem reklamy na České televizi je omezen zákonem víc než u komerčních TV, proto vykazuje nižší podíl na TRP než komerční konkurence.

TV stanice podle doručených TRP (TOP 30), leden-červenec 2018

TV   15+
Nova 310 158
Prima 246 481
TV Barrandov 94 118
Prima Cool 50 925
Nova Cinema 48 721
Prima Love 38 323
Prima Max 32 941
Prima Zoom 28 793
Nova Action 25 392
Kino Barrandov 24 056
ČT sport 23 003
Nova 2 18 883
Barrandov Plus 16 130
ČT1 15 851
Prima Krimi 13 394
Prima Comedy Central 12 674
JOJ Family 12 435
Nova Gold 9 807
Óčko 9 047
Šlágr TV 7 770
ČT2 6 638
Óčko Star 4 932
Relax 2 947
AXN 2 646
Kinosvět 2 392
Retro 2 174
Nick Jr. 1 830
Nickelodeon 1 445
FilmBox 859
National Geographic 807

Zdroj: ATO-Nielsen Admosphere, přepočítáno na TRP 30‘, včetně sponzoringu

Pozn.: V přehledu je uvedeno jen třicet stanic, nejde o všechny měřené TV stanice.

-mav-