Škola se blíží, trendem jsou ergonomické prvky

pondělí, 27. srpna 2018, 15:55 Marketing MediaGuru

Před návratem do školy je letos v nabídce kladen důraz na ergonomii, která tak upozadila pohádkové postavy či elektroniku.

Zdroj: Pixabay

Zdroj: Pixabay

Letní prázdniny pomalu končí, a to s sebou přináší i nový školní rok. Několik týdnů už na návrat do školních lavic upozorňují kampaně výrobců školních potřeb či obchodních řetězců.  

Obchodní řetězce věnují školním potřebám své aktuální letáky. Podle analýzy společnosti Česká distribuční, jež letáky doručuje, v nich letos zaujímá výrazné místo nabídka speciálních výrobků s ergonomickými prvky.

„Zatímco v předchozích letech se to v letácích hemžilo pohádkovými postavičkami nebo elektronikou, letos řetězce sází na speciální potřeby dětí. Deset procent z produktů nabízených v letácích se snaží dětem usnadnit nástup do lavic,“ řekl Petr Sikora, ředitel společnosti Česká distribuční. V nabídce jsou ergonomické psací potřeby, výbava pro leváky, logopedické pomůcky, zábavné elektronické tužky nebo stíratelný sešit umožňující opětovný nácvik psaní. Již tradičně je doplňuje široký výběr ergonomických batohů a aktovek.

Na ergonomii staví také „back-to-school“ kampaně výrobců psacích potřeb. V televizi tak například značka Stabilo podporuje svůj produkt Easy Start s ergonomickým úchopem, který je vhodný jak pro praváky, tak leváky.

Značka Pilot se zase zaměřuje na svou limitovanou sadu v designu Mika, kterou pro ni vytvořil popový zpěvák Mika. Kromě televize či tisku ji podporuje i šifrovací soutěží na Instagramu.

Základní výbava letos nezdražila

Podle výše zmíněné analýzy se ceny základní výbavy nezvýšily. Stejně jako loni vyjdou školní pomůcky pro prvňáčka nejméně na 1 600 korun. Nezměnila se ani průměrná sleva, kterou řetězce na výbavu pro školáky v letácích nabízejí, dosahuje 31 %. Oproti loňsku podražily sešity A4 a boxy, do kterých je možné tyto sešity uložit. Naopak zlevnily základní psací potřeby. Nejdražší položkou zůstává pořízení aktovky.

Více než dřív je také vidět, že řetězce využívají letáky jako edukativní materiál, v němž rodičům vysvětlují, pro jaké potřeby se které produkty hodí.

-stk-