Atmedia zvýší reklamní ceny pro rok 2019 o 10 %

pondělí, 1. října 2018, 07:30 TV MediaGuru

Ceny televizní reklamy u zastupitelství Atmedia by se neměly pro příští rok zvyšovat tak výrazně jako pro letošek.

Zdroj: Atmedia

Zdroj: Atmedia

Zastupitelství tematických stanic Atmedia seznamuje klienty jako první z televizních hráčů s rysy své obchodní politiky pro rok 2019. Podle prvotních informací by se reklamní ceny Atmedia měly pro příští rok zvyšovat méně než pro letošek.

Základní cena u většiny reklamních balíčků zůstává pro příští rok na úrovni roku 2018. To platí pro balíčky atsmart, atadults, atkids a atchoice. Navýšení ceny na úrovni pěti procent se pak týká balíčku atmax (do něho je v letošním roce zařazeno 17 stanic). Ruší se balíček atsmart. Stejné jako letos mají zůstat i ceny pro individuální stanice v cílových skupinách, na které Atmedia prodává, tedy 4-14 a také 15-69.

Mírnou úpravou prošly sezónní koeficienty, především na podzim. O osm procent se navyšuje zářijový koeficient a o čtyři procenta prosincový koeficient (v období do 22.12.). Naopak se snižuje o více než deset procent koeficient pro druhou část prosince (od 22.12.). Meziroční změna koeficientů společně s úpravou obchodní nabídky způsobí zvýšení cen inzerce v průměru o deset procent.

Mezi stopážovými koeficienty je pak novinkou zavedení indexu pro 25vteřinové spoty, kterým je stejně jako 30vteřinovým přiřazen index jedna.

Atmedia v loňském roce navázala spolupráci s uskupením Media Club, která má pokračovat i v roce 2019. Z toho důvodu byly základní parametry prodeje reklamy na tematických stanicích sladěny s obchodní politikou Media Clubu

Otázkou je, jakým způsobem bude obchodována hudební stanice Šlágr TV, která patří k nejsledovanějším v rámci portfolia Atmedia. Z balíčku Atmedia by měla vypadnout a spolupracovat bude buď přímo s Media Clubem, nebo si reklamu zajistí vlastním prodejem.

-mav-