IKEA otevře 20. září na Václavském náměstí svůj IKEA point

úterý, 18. září 2018, 10:00 Retail MediaGuru

IKEA začíná v centru Prahy testovat formát menší prodejny, nabídne i plánovací studio nebo kavárnu.

Foto: MediaGuru.cz

Společnost IKEA Česká republika otevírá 20. září na Václavském náměstí 16 v Praze svůj první pop-up. Pod názvem IKEA point nabídne na prostoru 800 m2 jednak inspiraci zaměřenou na sortiment obývacích pokojů, a to i s plánovacím studiem, jednak kavárnu. Zboží si zde zákazníci budou moci pouze prohlédnout, případně objednat, nikoliv přímo koupit. Firma si tak chce na tuzemském trhu otestovat koncept menší prodejny v centru města, které je dobře dostupné i hromadnou dopravou. 

„Obchodní domy budou stále v srdci IKEA a vždy budou místem, kam zákazníci přijdou načerpat inspiraci, prohlédnout si celý náš sortiment, vyzkoušet si ho a nakoupit vybavení do domácnosti. Chceme být ale našim zákazníkům blíž a setkávat se s nimi na více místech. Jedním z nich je právě IKEA Point na Václavském náměstí,“ vysvětluje Mounia El Hilali, nová generální ředitelka IKEA Česká republika, Maďarsko a Slovensko, jak nový koncept zapadá do strategie IKEA. 

Dočasným prodejním prostorem chce IKEA oslovit nové zákazníky, například ty, kteří nevlastní auto, a přiblížit jim svou značku. „Formát pop-upu nám dává jedinečnou možnost více se zaměřit na jednu konkrétní oblast našeho sortimentu, na design, vitalitu a poskytnout zákazníkům praktické plánovací studio přímo v centru hlavního města,“ popisuje lídr projektu Peter Tichý s tím, že podoba IKEA pointu se může během roku změnit, ale také se může časem přestěhovat do nových prostor. Nájemní smlouvu má IKEA podepsanou na dva roky s možností ji prodloužit.

Design IKEA Point je pojatý v minimalistickém skandinávském duchu. „Prostředí IKEA Point je velmi monochromatické. Rozhodli jsme se pro zachování betonových prvků, barvu do prostoru přinesou pouze výrobky IKEA. Můžeme se tak rychleji přizpůsobovat potřebám a přáním našich zákazníků. První patro je věnované inspiraci, která se bude pravidelně obměňovat, aby v něm zákazníci vždy našli něco nového,“ přibližuje vizuální koncept Klára Hausenblasová, interiérová designérka IKEA Česká republika, Maďarsko a Slovensko. 

V IKEA point naleznou zákazníci inspiraci ze sortimentu obývacích pokojů, jenž bude doplňován o aktuální limitované kolekce. Prezentace bude obměňována čtyřikrát do roka, limitované kolekce, kterým je věnován vstupní prostor, častěji. Otevření bude provázet edice Föremål. „Veškeré instalace jsou navrženy tak, aby fungovaly samostatně,“ doplňuje Klára Hausenblasová. Vysoké stropy umožňují IKEE pracovat s výškou instalací, a pohrát si tak s „tempem“ prezentace. 

Na prvním patře se nachází především plánovací studio a kavárna. S odborníky IKEA si zde budou zákazníci moci naplánovat nejen své obývací stěny, ale také kuchyně, šatní a úložné systémy. K dispozici  jsou veškeré vzorky materiálů v různých barevných kombinacích včetně podpůrných výrobků, jako jsou dvířka, zásuvky nebo úchytky. Zákazníci si můžou vytvořit vlastní koláž produktů, a lépe si tak představit a naplánovat celkový vzhled interiéru. 

Objednat si zboží bude možné hned na místě online, nechat si ho dovézt domů či vyzvednout na prodejně Černý most. Novinkou je služba Modrá taška, s níž bude možné si objednat doplňky, které se vejdou do typické modré tašky o objemu 71 l, a do 24 hodin si je vyzvednout přímo na IKEA pointu. Poplatek za službu činí 99 korun. Firma počítá, že by denně mohla odbavit až 100 objednávek. Do budoucna plánuje službu rozšířit i o dovoz Modré tašky domů. 

V kavárně si budou moci dát zákazníci kávu a menší občerstvení. „Chceme, aby kavárna fungovala jako místo setkávání lidí i zákazníků s naší značkou,“ uvádí Peter Tichý. Do budoucna IKEA plánuje v prostorách kavárny pořádat různé druhy seminářů či workshopů. 

Pop-up je součástí globální strategie IKEA, která tento koncept testuje v několika zemích, například v domovském Švédsku, ale také ve Švýcarsku, Španělsku, Itálii nebo Velké Británii. „Pop-up je už dle názvu dočasný projekt a z naší zkušenosti z jiných zemí a průběžných výsledků víme, že podobný formát je mezi zákazníky ve světě velmi oblíbený. Budou nás velmi zajímat reakce zákazníků. Na základě výsledků projekt v průběhu roku vyhodnotíme a rozhodneme se, jaké budou naše další kroky,“ dodává Peter Tichý. Společnost očekává, že návštěvnost IKEA pointu by mohla dosáhnout 1 000 návštěvníků denně a vygenerovat by mohla obrat 100 milionů korun za rok. 

Investice do IKEA point 17 milionů korun. Pracovní místo zde najde 30 zaměstnanců, kteří budou zákazníkům k dispozici každý den od 9 do 21 hodin.

-stk-