Reklama má zůstat hlavním výnosovým zdrojem YouTube

neděle, 16. září 2018, 09:50 Internet & Mobil MediaGuru

Přestože video portál nabízí i placené služby, hlavní část výnosů má nadále plynout z reklamy.

Foto: MediaGuru.cz

Foto: MediaGuru.cz

Reklama má nadále zůstat hlavním příjmovým modelem videoportálu YouTube, a to i přesto, že stále rozšiřuje nabídku svých placených služeb. Informoval tom server Broadband TV News s odkazem na vystoupení produktového šéfa YouTube Meala Mohana na konferenci IBC 2018.
YouTube vnímá služby, které si uživatelé předplácejí, jako možnost rozšířeného výběru pro diváky. Pro samotnou firmu má být druhým příjmovým zdrojem, který plyne ze stremovaného videa.

Placená služba YouTube Premium je aktuálně dostupná v 21 zemích (v Česku zatím není), další země mají následovat. Nedávno, konkrétně od konce letošního srpna, se objevila v Belgii, Nizozemí, Lucembursku a Dánsku. Služba je svázána i s aplikací YouTube Music.

Sledovanost kanálu YouTube v Evropě se měla meziročně zvýšit o 45 %. Video portál se začal spojovat  s vysíláním sportovních akcí, například s německou Bundesligou. Na tomto kanále má být milion předplatitelů. Měsíčně sleduje YouTube v průměru 1,9 mld. uživatelů na celém světě. Většina obsahu (70 %) je sledována na mobilních telefonech.

-mav-