Starbucks přináší do Česka kávový bar, plánuje další rozvoj

čtvrtek, 20. září 2018, 17:25 Retail, Aktuality MediaGuru

Do Starbucks Reserve chceme přilákat místní i zahraniční milovníky kávy, říká za kavárenský řetězec Lukáš Porazil.

Foto: MediaGuru.cz

Na Jungmannově náměstí v Praze otevírá Starbucks v pátek 21. září novou kavárnu. V pořadí se jedná o jeho 36. pobočku na českém trhu, nicméně o první z konceptu Reserve. Kavárna s rozhlohou 371 m2 a zahrádkou o 70 m2 nabídne více než 100 míst k sezení. Na rozdíl od standardních poboček různé druhy káv, které jsou praženy ve specializovaných pražírnách v americkém Seattlu. Zákazník bude mít také na výběr, jakým způsobem si nechá kávu připravit, volit může mezi espressem, filtrovanou kávou, french pressem nebo třeba chemexem.

Design interiéru pracuje s ušlechtilými druhy dřeva, pohledovým betonem a mědí. Vytvářet má kosmopolitní atmosféru, jež dokresluje kulisy pro pomyslnou cestu do zapadlých koutů světa, kde se pěstují vzácné druhy kávy.

Co přesně koncept Starbucks Reserve přináší a kolik dalších poboček tato značka plánuje, nám v e-mailovém rozhovoru přiblížil Lukáš Porazil, regionální ředitel Starbucks pro Česko, Slovensko a Maďarsko, ze společnosti AmRest, jež má tento kavárenský řetězec ve svém portfoliu.

Otázky pro Lukáše Porazila ze Starbucks

Lukáš Porazil, zdroj: Starbucks

Proč jste se rozhodli na český trh tento koncept Starbucks Reserve přivést?

Starbucks Reserve je celosvětově úspěšný koncept se speciální nabídkou kávových zrn a alternativních metod přípravy kávy. Po deseti letech na českém trhu jsme konečně nalezli vhodný prostor, kde můžeme tento zážitek s kávou našim zákazníkům zprostředkovat.

Koncept je navržen tak, aby bylo kouzlo přípravy a degustace kávy ve Starbucks Reserve přineseno do vybraných lokalit po celém světě. Proto jsou i bary Reserve zakomponovány do kavárny Starbucks.

Kromě základního sortimentu si zde mohou zákazníci vybírat z nezvyklých káv Reserve a volit z různých prvotřídních způsobů přípravy. Mohou si tak vychutnat jedinečné chuťové profily, které přinášejí metody jako filtrovaná káva, sifon, french press nebo chemex. 

Koho chcete do Starbucks Reserve primárně přilákat?

Vzhledem k lokalitě této kavárny v úplném centru města počítáme s tím, že oslovíme jak místní, tak i zahraniční milovníky kávy, kteří přijeli Prahu navštívit z celého světa. Starbucks Reserve se nachází na Jungmannově náměstí. Centrum hraje v DNA celého města důležitou roli a my jsme rádi, že můžeme v této oblasti sehrát aktivní roli.

A uvažujete i o přidávání dalších kaváren Starbucks Reserve?

Vždy postupujeme krok za krokem, nyní jsme rádi, že otevíráme první Reserve pobočku. Teď budeme sledovat, jak se bude rozvíjet, jak na ni reagují zákazníky a vše si následně vyhodnotíme. V případě, že bychom plánovali nějaké další novinky, samozřejmě o tom dáme vědět.

Starbucks Reserve bude v pořadí 36. kavárna pod značkou Starbucks na českém trhu. Jaké jsou Vaše další plány? Budete otevírat další pobočky v Praze?

Starbucks Reserve přináší povznášející zážitek, propojující lidi prostřednictvím kávy a designu. A ano, máme v plánu se dále rozrůstat, ještě letos otevřeme další čtyři klasické kavárny Starbucks.

Zaměříte se v expanzi nyní více na regiony? Plánujete otevírat kavárny i v dalších krajských městech, jako je třeba Plzeň nebo České Budějovice?

Jsme podnikatelé, a tak využíváme každé příležitosti, jak se přiblížit našim zákazníkům. Letos jsme k našemu regionálnímu zastoupení přidali Olomouc. Nyní bohužel nemůžeme říci další detaily, ale jakmile to bude možné, samozřejmě vás o tom budeme včas informovat.

Uvažujete o zavedení rozvozu nebo roznášky? Například v kancelářských čtvrtích by to docela mohlo rezonovat…

Zatím neustále přemýšlíme nad tím, jak zkušenost se Starbucksem našim zákazníkům zprostředkovat. Dnes máme tři kavárny v kancelářských komplexech v Praze, a to ve Florentinu, Waltrowce a Parku.

V marketingové komunikaci spoléhá Starbucks především na své pobočky, zaměstnance a sociální sítě. Na co se tematicky soustředíte?

Stejně jako v kavárnách i v marketingové komunikaci se zaměřujeme především na naše zákazníky. Sociální sítě využíváme jako platformu, jak s nimi být v úzkém kontaktu a jak jim ukázat naši vášeň pro skvělou kávu, nové produkty, jako je cold brew, cappuccino freddo, nebo nabídku jídla. Rovněž ale chceme představit i naše partnery (zaměstnance, pozn. red.), kteří například dokazují svou expertízu na každoročním Baristickém šampionátu. Pro ty, co hledají inspiraci, sdílíme také recepty nebo rady a návody k jednotlivým přípravným metodám kávy.

Jak hodnotíte po třech letech na trhu věrnostní program Starbucks Rewards? Kolik lidí ho používá? A kolik z nich využívá bezhotovostní platby? Co nového v něm chystáte?

Náš věrnostní program se na českém trhu neustále rozvíjí a již dosáhl určité zralosti. Spolu s tím se ho však snažíme vylepšovat, abychom si své věrné zákazníky udrželi. V současnosti klademe důraz na získávání nových členů prostřednictvím našich poboček a také připomínáme již stávajícím členům všechny výhody, které mohou využívat. K dnešnímu datu evidujeme v programu Starbucks Rewards 45 500 aktivních členů a téměř 6 000 těch, kteří využívají naši mobilní aplikaci. V rámci programu také spolupracujeme s několika B2B partnery, s nimiž můžeme přinášet novinky v podobě speciálních benefitů či vylepšení.

-stk-