CIF: Twitch předbíhá v herní komunitě YouTube

čtvrtek, 18. října 2018, 15:50 Internet & Mobil MediaGuru

Video platforma Twitch je podle informací, které zazněly na CIF 2018, rostoucí platformou pro herní streamy.

Repro Twitch

Živé herní online přenosy sleduje na platformě Twitch více diváků než na YouTube. Například v letošním druhém čtvrtletí se průměrný počet diváků, kteří sledovali herní livestreamy na Twitch, přehoupl v průměru přes hranici milionu diváků, zatímco srovnatelný obsah zhlédlo na YouTube přes 300 tisíc diváků. Na letošní konferenci Czech Internet Forum 2018 představili potenciál video platformy Twitch streameři Jiří Olšanský a Oldřich Štěrba

Twitch se od YouTube liší tím, že se zaměřuje především na živé vysílání a že se soustředí na herní streamy. Proto má mít komunitnější zaměření a v daném segmentu schopnost dosáhnout většího vlivu. 

„Je to největší livestreamovací služba zaměřená na videohry. Je na ni možné vkládat i videa, ale hlavní její doménou je živý stream. Ve srovnání s YouTube je Twitch živé divadlo, je živější platformou, víc komunikuje s divákem. Má také upravitelný obsah, může pracovat s emotikony či bannery," popsal Jiří Olšanský.

Z prezentace J. Olšanského a O. Štěrby na CIF 2018

Twitch nabízí možnosti vytvářet partnerské programy pro streamery. Možností prezentace je online turnaj se jménem sponzora nebo pořádání soutěží.  „Twitch má vysoký potenciál, je možné zachytit stoupající hvězdy mezi streamery. Je možné dělat velké kampaně i kooperaci několika streamerů.  Jde o cílenou komunitu s velkým vlivem streamerů. Diváci jsou loajální, proto je komunikace vhodná i pro dlouhodobý branding. Navíc proškolený steramer umí odpovědět na otázky," zmínil výhody Ondřej Štěrba. Na druhou stranu rizikem ale může být spolehlivost některých streamerů a v případě dlouhodobých kampaní i disciplína.

-mav-