ČRA: Vypínání DVB-T vysílání začne v listopadu 2019

úterý, 9. října 2018, 12:10 TV MediaGuru

České Radiokomunikace zveřejnily termíny vypínání DVB-T vysílačů a termíny zapínání finálních DVB-T2 sítí.

Zdroj: České Radiokomunikace

Síť České televize pro terestrické digitální vysílání DVB-T se začne vypínat od listopadu 2019, od února 2020 by se mělo dokončovat zapínání finální DVB-T2 sítě České televize. Vypínání terestrické DVB-T sítě Českých Radiokomunikací, které přenášejí vysílání především komerčních televizních stanic, má začít v lednu 2020. Zapínání finální DVB-T2 by v této síti mělo být dokončeno k 30. červnu 2020. Vyplývá to ze základního časového harmonogramu přechodu druhou vlnu televizní digitalizace DVB-T2, které v úterý zveřejnily České Radiokomunikace. 

Česká televize a České Radiokomunikace vybudovaly k dnešnímu dni celoplošné přechodové DVB-T2 sítě pro zajištění přechodu ze stávajícího standardu DVB-T na DVB-T2. Pokrývají většinu republiky, což umožňuje divákům už v současnosti sledovat vysílání v DVB-T2 standardu, pokud mají příslušné vybavení (DVB-T2 televizor nebo set-top-box). Do konce roku 2018 mají být spuštěny i všechny dokrývače a pokrytí území České republiky přechodovými sítěmi DVB-T2 by tak mělo být stoprocentní (99,9 %). 

Přechod na DVB-T2 vysílání se řídí Technickým plánem přechodu, schváleného vládou. Finální DVB-T2 sítě musí mít minimálně stejné pokrytí jako současné DVB-T sítě. Zároveň souběh současného DVB-T vysílání snovou generací DVB-T2 musí být minimálně šest měsíců pro vysílače velkého výkonu a minimálně dva měsíce pro vysílače malého výkonu. Termín ukončení vysílání DVB-T je 30. června 2020.

Zdroj: České Radiokomunikace

Zdroj: České Radiokomunikace

Zdroj: České Radiokomunikace

V České republice využívá většina diváků pro příjem televize pozemní digitální vysílání, jde o 57,8 % diváků ve druhém čtvrtletí 2018. Na druhém místě je aktuálně příjem přes satelit, na třetím kabelová televize a nejmenší podíl má IPTV. Řada lidí využívá více televizních přijímačů v domácnosti a na nich různé platformy. Z posledních průzkumů za druhé čtvrtletí 2018 (výzkum pro Asociaci televizních organizací provedla agentura Nielsen Admosphere) také vyplývá, že lidé více přijímají HD vysílání, a to nejčastěji prostřednictvím pozemních sítí.

České Radiokomunikace zároveň informovaly, že konkurenční operátor Skylink musí zastavit reklamní kampaň, která je zaměřená proti pozemnímu televiznímu vysílání. Vyplývá to z předběžného opatření, které vydal Městský soud v Praze na základě návrhu Českých Radiokomunikací (ČRa). Podle ČRa společnost M7 Group, jež provozuje placenou satelitní platformu Skylink, zveřejňuje nepravdivé a zavádějící informace, které mají oslabit bezplatné TV vysílání.

Detaily si můžete prohlédnout v dokumentu níže.

-mav-