ČT loni z reklamy a další komerce získala 343 mil. Kč
Nejvyšší výnosy z komerčního vysílání plynou České televizi z prodeje sponzoringu.
Foto: Česká televize
Příjmy České televize z reklamního vysílání, sponzoringu a dalších komerčních formátů dosáhly v loňském roce výše 343 mil. korun. Bylo to o 13 procent více, než ČT plánovala. Nejvyšší měrou se na komerčním vysílání ČT podílel sponzoring, ze kterého ČT loni inkasovala necelých 198 mil. Kč. Reklamní vysílání v podobě klasických reklamních spotů vyneslo 103 mil. korun. Další komerční formáty jsou co do objemu na ČT ve výrazné menšině a nemají tak zásadní vliv na celkový výsledek jako sponzoring a reklama.
Zisk ČT z komerčního vysílání v roce 2017 (tis. Kč)
| obchodní činnost | realita 2017 (tis. Kč) | plnění |
| sponzoring, product placement (vč. barterů) | 197 468 | 123% |
| reklama | 103 064 | 106% |
| jiné vysílání | 20 783 | 103% |
| celé programy | 13 304 | 105% |
| internet | 7 897 | 75% |
| teletext | 845 | 222% |
| SMS/ATX | 29 | 2% |
| celkem | 343 390 | 113% |
Zdroj: Česká televize, bez barterů a barterové rezervy ČT sport
Podíl České televize na televizním trhu z pohledu počtu GRP (30vteřinové spoty bez sponzoringu) představoval loni jedno procento.
Česká televize má reklamní vysílání limitované zákonem. Reklama je povolená pouze na stanicích ČT2 a ČT sport, kde nesmí přesáhnout 0,5 % denního vysílacího času na každém z těchto programů. Sponzoring je ale povolen (i na hlavním kanále), proto dosahuje ve výsledku na ČT většího objemu než klasická reklama.
-mav-