Designblok slaví svých 20 let a značky s ním

čtvrtek, 25. října 2018, 07:30 Marketing MediaGuru

Jubilejní 20. ročník Designbloku se nese na vlně oslav, vystavuje na něm rekordních 343 značek, designérů a studií.

Designblok letos slaví 20 let, foto: MediaGuru.cz.

Designblok letos slaví 20 let, foto: MediaGuru.cz.

Ve čtvrtek 25. října začíná 20. ročník festivalu designu a módy Designblok, na němž se představí rekordních 343 značek, designérů, studií, umělců i škol. Hlavní část přehlídky naplní prostor holešovického Výstaviště.

„Centrem dění jubilejního ročníku bude Designérie, krajina prožitků i her, fantazijní svět v duchu hlavní tématu, kterým je Oslava,“ popisuje ředitelka Designbloku Jana Zielinski. V rámci Designérie, jejímž autorem je Jan Rosický ze studia A69, návštěvníci najdou obří klouzačku, skákací Říp, prolézačku Masaryk či vlajkoslávu.    

Masaryk v Designérii, foto: MediaGuru.cz

Masaryk v Designérii, foto: MediaGuru.cz

S akcí, která potrvá až do 29. října, se už tradičně spojují někteří z významných reklamních zadavatelů. Generálním partnerem je už podeváté Erste Premier, která pro své klienty připravila již tradičně v levém křídle Průmyslového paláce odpočinkovou zónu Erste Premier Lounge. Ztvárnění svěřila banka opět studiu Boa Design, které letos spolupracovalo s ilustrátorkou Eliškou Podzimkovou, autorkou podzimní kampaně značky. Hlavním motivem se stala cesta, která zároveň reflektuje významná jubilea letošního roku – 20 let Designbloku i 100 let od založení republiky. 

Na Erste Premier Lounge se podílela také ilustrátorka Eliška Podzimková, foto: MediaGuru.cz.

Na Erste Premier Lounge se podílela také ilustrátorka Eliška Podzimková, foto: MediaGuru.cz.

Podzimní kampaň Erste Premier s ilustracemi Elišky Podzimkové, zdroj: Erste Premier

Podzimní kampaň Erste Premier s ilustracemi Elišky Podzimkové, zdroj: Erste Premier

„Téma Oslava, v klíčovém vizuálu symbolizující dřinu a zápal, velmi pěkně rezonuje s naším novým komunikačního konceptem, který jsme představili v září. I my budeme svým způsobem ,oslavovat', a to tvrdou práci, odvahu a vytrvalost, se kterou se naši klienti vydali na cestu za svým individuálním cílem. Ceníme si úspěšných lidí. V nové komunikační kampani vyjadřujeme uznání vynakládanému úsilí, které zároveň může být pro ostatní inspirativní,“ vysvětluje ředitelka Erste Premier Petra Ondrušová. 

Kromě relaxační zóny nabídne Erste také svým hostům různé workshopy a prezentace. Do Designbloku se navíc zapojí i jednotlivá Erste Premier centra, která ozdobí ikonický slon Charlese a Bernice „Ray“ Eamesových, navržený roku 1945 pro značku Vitra, a další designové hračky. 

Již druhým rokem se s Designblokem spojuje francouzská značka Renault, jež se se svou prezentací rovněž symbolicky připojuje k oslavě. Před vstupem do Průmyslového paláce vystavila automobilka sedm svých ikonických modelů, které připomínají 120 let od svého založení. Mezi nimi si mohou návštěvníci prohlédnout model Primaquatre z roku 1930, 4 CV, sportovní vůz Floride/Caravelle, Renault 8, R16 TX a R5 a Espace. 

Renault si připomíná 120 let od svého založení, foto: MediaGuru.cz.

Renault si připomíná 120 let od svého založení, foto: MediaGuru.cz.

V samotném prostoru Superstudia Renault vystavuje designovou studii sportovního elektrického kupé Dezir, navrženého šéfdesignérem Laurensem Van Den Ackerem. Tímto modernistickým konceptem, odkazujícím svým názvem k touze a lásce, chce značka oslavovat jak design, tak svou budoucnost. 

Designová studie Renault Dezir, foto: MediaGuru.cz

Designová studie Renault Dezir, foto: MediaGuru.cz

Dalším partnerem Designbloku je značka kávy Nespresso, která chce vedle kávového servisu na festivalu představit i svůj environmentální přístup. Ve spolupráci se studiem Olgoj Chorchoj navrhla z recyklovaných hliníkových kapslí kapesní nůž Rybička, kterou následně vyrobila nožířská firma Mikov. 

Rybička od Olgoj Chorchoj z 35 recyklovaných hliníkových kapslí Nespresso, zdroj: Nespresso

Rybička od Olgoj Chorchoj z 35 recyklovaných hliníkových kapslí Nespresso, zdroj: Nespresso

K tématu recyklace kapslí také Nespresso natočila s použitím světelných dronů i krátký artový snímek s režisérem Lubošem Rezlerem a producentkou Petrou Ondřejkovou.  

O pivní zásobování se na festivalu stará značka Excelent, jež si letos připravila krasohled, do jehož útrob mohou návštěvníci vstoupit a sami si jeho sklíčka – prázdné lahve Excelentu – poskládat podle svých představ. Pokud svůj výtvor navíc zasdílí na Instagram, získají na oslavu svého talentu krasoshled zabudovaný naopak do pivní lahve. 

Pivo Excelent připravilo obří krasohled, do kterého si mohou návštěvníci vlézt, foto: MediaGuru.cz.

Pivo Excelent připravilo obří krasohled, do kterého si mohou návštěvníci vlézt, foto: MediaGuru.cz.

Na slavnostní notu letos naladila svou expozici také značka Botas 66, která před deseti lety vzešla ze školního projektu, oprašující tradiční český produkt. Dnes má značka na kontě nejen ocenění European Design Awards, ale i dva značkové obchody a přes 200 provedení svých bot.

Instalace Botas 66, značky, která slaví 10 let, foto: MediaGuru.cz.

Instalace Botas 66, značky, která slaví 10 let, foto: MediaGuru.cz.

T-Mobile se po loňském 3D tisku čokoládových pralinek tentokrát spojuje s chytrou módou. Ve spolupráci s Ateliérem módní tvorby UMPRUM představí inteligentní oděvy schopné snímat EKG signál v reálném čase a v případě potřeby sdílet data lékaři. 

Studenti měli pod vedením Pavla Ivančice za úkol vytvořit sportovní oblečení či kousky pro mladé dívky, aktivní seniory, muže nad 40 let i rodiče s dětmi a zároveň skrýt snímací zařízení buď do kapes, do střihu, nebo švu. „Veškeré práce studentů jsou zatím ve vizionářské rovině, nicméně už teď nám ukazují možnosti současných technologií a další zajímavé cesty, kterými tyto inovace mohou jít,“ říká Martina Kemrová, tisková mluvčí společnosti T-Mobile. 

T-Mobile se letos spojuje s chytrou módou, foto: MediaGuru.cz.

T-Mobile se letos spojuje s chytrou módou, foto: MediaGuru.cz.

Svou designblokovou premiéru si letos odbude značka Čezeta, jež vytvořila speciální limitovanou edici dvou tisíc kusů elektrického skútru typu 506, přezdívaného pro jeho tvar „prase“. I proto je čezeta, jejíž design navrhl v roce 1957 J. F. Koch, prezentována v obklopení prasat od studia B2 Architecture.

Čezeta v obležení prasat, foto: MediaGuru.cz

Čezeta v obležení prasat, foto: MediaGuru.cz

V Superstudiu své aktuální kolekce uvede také Brokis s Lucií Koldovou, Vitra, Javorina, Festka, Jelínek, Ravak, Rückl, Bomma a další. Openstudio naplní instalace 148 designérů, studií, škol a módních návrhářů – jejich vystavené objekty si budou moci návštěvníci i koupit. Uměleckému designu se věnuje Art House v prostoru Lapidária, kde vystavuje Philipppe Cramer, Jiří Pelcl, Liběna Rochová či Glassbrothers. 

V Colloredo-Mansfeldském paláci bude možné navštívit výstavu Manifest, která ukáže odlišné přístupy k procesu navrhování objektů i samotné úloze designérů. Z českých autorů se do ní zapojil Maxim Velčovský s dílem Yes, we can, složeného ze zlatých plechovek, Eva Eisler s upcyklovanými světelnými i kovovými objekty, Petr Babák s instalací, v níž si hodíte knihou, OKOLO, jež mapuje obraz českého designu v zahraničí. Dále se na něm prezentuje Olgoj Chorchoj, deForm, Zorya nebo dvojice Plecháč & Wieglus. Ze zahraničních jmen na ni svou práci uvede Jaime Hayon, Ineke Hans, chmara.rosinke, Marlène Huissoud nebo Jorge Penadés. 

K Designbloku se letos připojuje také reklamní agentura Havas, jež otevře ve dnech 27. a 28. října své sídlo – Expo 58, bývalou restauraci, jež byla součástí prezentace Československa na světové výstavě v roce 1958. K oslavě svých 60 let si připravila projekt Expospektiva, který představí bruselský styl prostřednictvím výstavy a také přednášek Adama Štěcha. Kromě toho budou moci návštěvníci zhlédnout výběr nejkreativnějších reklam z festivalu Cannes Lions či se podívat na technologii 3D tisku. 

-stk-