Effie zveřejnila shortlist, dostalo se na něj 37 prací

úterý, 9. října 2018, 10:45 Aktuality, Reklama MediaGuru

Z 52 přihlášených se do finále soutěže Effie probojovalo 37 prací.

Zdroj: Effie

Zdroj: Effie

Letošní 21. ročník soutěže Effie se posunul do další fáze. Po zasedání odborné poroty 8. října je už znám shortlist. Do finále se dostalo 37 z 52 přihlášených prací. Vítězové budou vyhlášeni 7. listopadu na slavnostním večeru, nad nímž převzalo záštitu ministerstvo průmyslu a obchodu Hospodářská komora ČR.

Nejvíce obsazena je letos kategorie Ostatní,kde je celkem sedm shortlistů. Naopak do finále se neprobojovala ani jedna ze dvou přihlášených prací v kategorii Veřejné a státní správy. V ostatních kategoriích je počet shortlistovaných prací vcelku vyrovnaný.

Letos bylo součástí opět předkolo, v němž agentury pro výzkum trhu hodnotily průkaznost údajů v přihlášce. Tentokráte měli ale přihlašovatelé možnost před prvním kolem hlasování poroty údaje doplnit a upravit tak, aby se vyhnuli nepříznivému posudku výzkumníků. To se podařilo osmi z jedenácti. Nakonec dvě z takových prací postoupily do finále. Téměř polovina shortlistovaných prací měla z pohledu výzkumníků správně a prokazatelně vyjádřené výsledky. K druhé polovině pak měli drobné výhrady.

 „Porota letos narostla o další členy z řad zadavatelů na celkových 21 porotců. Tento posun je součástí evoluce, která naši Effie přibližuje k pravidlům platným v EuroEffie,“ říká nehlasující předseda poroty Effie Marek Hlavica. Jednání poroty bylo zaznamenáno a z přepisu celodenní diskuse bude soutěžícím poskytnuta zpětná vazba. Stručnou zpětnou vazbu dostanou i ty práce, které se do finále neprobojovaly.

Shortlist 21. ročníku soutěže Effie

Název kampaně Agentura Klient
Potraviny
Mistrovství světa v Pauzování Symbio Digital Nestlé / KitKat
Místo do obchodu pro Nutrend do e-shopu! Ogilvy Nutrend D.S.
Raffaello proti osamělosti Momentum Czech Republic Ferrero Česká /Raffaello 
Inspirujeme lidi, aby jedli lépe VCCP Ahold Czech Republic / Albert
Jak neznámý Spak získal český šmak Kaspen/Jung von Matt Spak
Gorilování Hullabaloo Vitana
Nápoje
Pěnožrouti WMC Praha Kofola - čepovaná
Radegast RÁZNÁ 10 Boomerang Communication  Plzeňský Prazdroj / Radegast
Frisco:z out-cidera opět milovaným drinkem Triad Advertising Plzeňský Prazdroj / Frisco
Jak jsme vyhráli Olympiádu. McCann Prague Coca-Cola
Inovací k novému segmentu nápojů Kaspen/Jung von Matt Tchibo ČR
Kouření OUT, příroda IN VCCP Heineken ČR / Strongbow cider
Spotřební zboží
Uvedení Philips OneBlade na trh Adexpres Philips OneBlade
Kampaň, která měnila minusy na plusy Zaraguza CZ Škoda Auto / Škoda Plus
Věrnostní program Globus Bonus Wunderman Globus ČR 
Philips Sonicare Q4 2017 Adexpres Philips Česká republika
Jak se prokousat k jasnému prvenství McCann Prague L’Oréal / Maybelline
Motýlí Nuance Wunderman Dr.Max - Česká Lékárna Holding / Nuance
Focus rostl rychleji než SUV Ogilvy Ford Motor Company / Ford Focus
Finanční služby
Za služby se vyplatí platit Ogilvy Komerční Banka Můj účet Plus
Festival lepšího bydlení (a prodejů) Leo Burnett Raiffeisen stavební spořitelna
Máslomat Renegadz Mastercard
Výběry z bankomatů všech bank zdarma Made by Vaculik Raiffeisenbank
Ostatní služby
Co není v hlavě, je v datech. McCann Prague Vodafone CZ
Sazka Pátek 13. Fairy Tailors Sazka / Sazka / Sportka / Eurojackpot
Nečekané nedoplatky za plyn patří minulosti Young & Rubicam Praha innogy Energie
Lovecká sezóna Sportky Fairy Tailors Sazka / Sportka
Jak monetizovat CSR aktivitu Ogilvy E.on ČR / E.on Energy Globe
Malý rozpočet (do 1 milionu Kč externích nákladů)
Předbíhej za odměnu Geometry Global RunTour
Cesta do Abbey Road McCann Prague Vodafone CZ
Jak mít za stovku kupce elektromobilu Brain One ČEZ
V-Power trigger emaily Wunderman  Shell V-Power
Správně cílené video zvýší prodeje o 150% Ogilvy Beko Spolka Akcyjna
Sociální, ekologický, kulturní marketing
Den válečných veteránů 2017 Young & Rubicam Praha Post Bellum, Paměť národa
326 000 hlasů pro novou volbu prezidenta Ogilvy Institute for Democracy 21 / Prezident21
Jak monetizovat CSR aktivitu Ogilvy E.on ČR / E.on Energy Globe
S kůží na trh Ogilvy AbbVie 

Slavnostní večer Effie proběhne 7. listopadu tradičně v kině Lucerna. Vstupenky je možné si  zajistit na www.effie.cz

-stk-