Facebook testuje více značek v jedné reklamě

pátek, 26. října 2018, 10:00 Internet & Mobil MediaGuru

Formát Kolekcí by se mohl dočkat vylepšení, sociální síť testuje propagaci různých značek v jednom příspěvku.

Foto: Facebook

Foto: Facebook

Uživatelé Facebooku ve Velké Británii, Spojených státech amerických a Kanadě se v těchto dnech mohou setkat s novým reklamním formátem. Sociální síť totiž ve spolupráci s vybranými internetovými obchody v současnosti provádí experiment, ve kterém testuje zobrazování reklamy různých zadavatelů na jedné reklamní ploše. Jde tak o vylepšení takzvané kolekce, kdy jedna reklamní prezentace obsahuje více multimediálních prvků, mezi nimiž si lze překlikávat. Facebook to potvrdil portálu Digiday

„V rámci malého testu spojujeme produktová doporučení odlišných zadavatelů do jednoho zážitku. Vyhodnotíme, jestli je daný formát pro uživatele a inzerenty přínosný. Na základě toho se rozhodneme o jeho možné expanzi,“ popisuje Mary Haileová, produktová manažerka Facebooku.

V tuto chvíli tak není jasné, jak by měl daný formát v ostré verzi přesně fungovat. Hlavní otázkou zůstává, zda by náklady na tento typ propagace byly rozděleny mezi zúčastněné značky rovným dílem, nebo by ta zobrazovaná na o něco méně viditelném druhém místě platila méně. Účast v testu je pro firmy zdarma, ty však nemohou ovlivnit, s kým budou spárovány. To část expertů vnímá jako problém.

„Jde o nový formát, na který by si uživatelé teprve museli zvyknout. V této souvislosti tak působí trochu problematicky, pokud by zadavatel nemohl ovlivnit, vedle které značky se jeho sdělení objeví. V myslích uživatelů pak vzniká dojem vzájemné propojenosti a spřízněnosti oněch značek,“ popisuje pro Digiday spoluzakladatel digitální agentury Juice Troy Osinoff. Současně ale dodává, že novinka může přinést marketérům zásadní výhody. „Pokud bude cena za tisíc zobrazení nižší než v případě tradičních reklam, mohlo by jít o skvělé řešení. Výhodné by bylo i pro Facebook, protože by získal více prostoru, kam umístit reklamu,“ dodává Osinoff. Ačkoliv samo síťové médium o finančních aspektech testovaného formátu představu nemá, při případných snahách o jeho prosazení by se mohl chytit nynějších módních trendů. Raritou přestává být přímá spolupráce mezi značkami. Loni například Louis Vuitton uvedl společnou kolekci se skateboardovou značkou Supreme. Samy značky by tak mohly mít na propracovaném „spárování“ v rámci nové podoby Kolekcí zásadní zájem.

Nejde ale o jedinou možnou úpravu toho, jak by mohly v budoucnu vypadat reklamní příspěvky v newsfeedu. Minulý týden Facebook uvedl, že chystá opatření proti takzvaně nekvalitním reklamám. Konkrétně jde o ty příspěvky, které využívají bombastických popisků, zatajování podstatných informací či výzev k interakci ke zvýšení svého dosahu. Typicky má jít o postih snah upoutat pozornost slovy typu „Neuvěříte, jakého zlepšení života se dočkáte! Klikněte a zajistěte si šťastný život.“ Také z toho důvodu by se tak na Facebooku mohl najít prostor pro nové reklamní formáty, jaké představuje zmíněné vylepšení Kolekcí. Největší sociální síť světa tak jako by se snažila z pohledu zadavatelů působit spíše jako kvalitní reklamní katalog než chaoticky spravovaná nástěnka, kde si nejvíce prostoru uzme největší „křikloun.“

-riv-