HN získaly díky placenému webu přes šest tisíc předplatitelů

úterý, 2. října 2018, 15:25 Tisk, Internet & Mobil MediaGuru

Economia zveřejnila výsledky placeného digitálního obsahu HN po více než čtyřech měsících fungování.

Foto: Economia

Foto: Economia

Vydavatel Hospodářských novin eviduje po jarním spuštění nové podoby prodeje digitálního obsahu HN+ více než šest tisíc nových předplatitelů. Více než tisíc čtenářů si z toho objednalo roční předplatné a přes pět tisíc čtenářů měsíční předplatné. K tomu se ještě podařilo prodat přes 12 tisíc jednotlivých článků. Novinářům to v úterý řekli ředitel redakcí Economie a člen představenstva Vladimír Piskáček a šéfredaktor iHned.cz Miloš Čermák. Uvedli, že chtějí sdílet své výsledky s odbornou veřejností, aby tím podpořili diskuse o rozšiřování placeného online obsahu.

Počet předplatitelů digitálního obsahu HN

  • měsíčně: 5 037 předplatitelů
  • ročně: 1 182 předplatitelů
  • počet prodaných jednotlivých článků: 12 330

 

Platí pro období: 17.5.-1.10. 2018, zdroj: Economia

Počet předplatitelů digitálních Hospodářských novin tak v současnosti tvoří zhruba 30 % všech předplatitelů HN (HN+ a aplikace označovaná jako „digitál"). Economia je proto s dosavadními výsledky placeného digitálního obsahu spokojená, některé ukazatele údajně předčila očekávání. „Stanovili jsme si interní cíl a chtěli bychom tržbami z online obsahu vyrovnat do 3-4 let tržby z prodeje inzerce na webu. Reklamy se nezříkáme a budeme jí prodávat, jak to půjde. Zatím je iHned.cz vyprodaný po velkou část roku,“ přiblížil Piskáček. Pokud by se příznivý vývoj podařilo udržet, mohly by tržby z prodeje online obsahu do tří až čtyř let vystoupat k úrovni 35-40 mil. korun.

Podíl printu a digitálu HN, 2018

Zdroj: Economia

Čtenáři, kteří si kupují jednotlivé články, mají podle dosavadních zkušeností zájem o dlouhé kvalitní čtení. „Prodávají se dobré texty. Nevypozorovali jsme zájem kupovat si články podle témat nebo stylu,“ popsal Miloš Čermák. I proto bude chtít Economia do budoucna nabízet větší počet „delších“ textů rozpracovaných do hloubky. Největší počet článků se prodává v pátek (páteční HN vycházejí v rozšířené podobě a s magazínem). Vydavatel HN si váží i toho, že většina z měsíčních předplatitelů své předplatné obnovuje. „Úbytek je jen na úrovni 20 procent,“ ukázal Piskáček. Konverze čtenářů, kteří si koupí jeden článek, a stanou se předplatiteli na delší období, je na úrovni 4 %. „Jednorázové články jsou zdrojem dalších předplatitelů,“ dodal Čermák.

Nejprodávanější články

  • Na obzoru je globální ekonomická krize a Česko patří mezi nejohroženější země světa, varuje ekonom Pavel Kysilka
  • Vysoké pracovní tempo člověk vydrží okolo deseti let, poté se porouchá. Dovolená by měla být alespoň dvakrát za rok, radí psycholog
  • Komentář Tomáše Sedláčka: Kafkonomie aneb Deset let si zaděláváme na další průšvih
  • Síla koruny ve světě: Unikátní mapa ukazuje, jak je silná ve 120 zemích a kam na levnou a bezpečnou dovolenou
  • Filozof Václav Němec: Chcete manipulovat lidmi? Namluvte jim, že se jimi manipuluje. Zbytek zvládnou sami
  • Pro umělou inteligenci budeme možná tím, čím jsou pro nás šimpanzi, tvrdí Musk v tříhodinovém rozhovoru. 12 nejzajímavějších věcí, které řekl
  • Nejsem vzor pro začínající podnikatele, neběhám a nemedituji. Ale čůrám proti větru, to se vyplatí, říká zakladatel Warhorse Studios Vávra

Také reklamní podpora, kterou HN na placený digitální obsah spustily a ve které využívají tváří svých autorů, dosahuje zajímavých výsledků. Z těch, kteří na bannery reagují, se pro nějaké předplatné rozhodne 14 % uživatelů.

Reklamní podpora na placený online obsah

Reklamní podpora na placený online obsah

Součástí prémiového obsahu HN+ jsou všechny články uveřejněné v tištěném vydání Hospodářských novin nebo na internetu. Volné jsou pouze agenturní zprávy a krátké zpravodajství. Předplatitel digitálních HN získává odemknutí veškerých článků na iHned.cz, web bez reklam, možnost sdílet jinak uzamčený obsah přátelům zdarma (5 článků měsíčně), přístup do archívu či možnost ukládat si články na později. Pro příští rok plánuje Economia navyšovat objem obsahu v digitální podobě, a to výrazněji o týdeník Ekonom.

Celou prezentaci s dalšími údaji si můžete prohlédnout níže.

-mav-