Kreativní platformu Contagious, jež byla založena v roce 2004 ve Velké Británii, přináší do České republiky a na Slovensko Josef Havelka spolu s Mílou Kneprem, Tomášem Hrivnákem či Lukášem Žďárským. Prostřednictvím této „krabice plné nápadů“ chce český adman pozvednout na obou trzích úroveň marketingové práce. „Contagious umožňuje pohled za oponu těch nejinovativnějších kampaní z celého světa a zároveň zkoumá ty nejvýraznější marketingové a disruptivní trendy. Každého, kdo dělá v kreativním průmyslu, by to mohlo zajímat,“ uvádí Josef Havelka.
Contagious funguje na bázi předplatného, které staví na třech pilířích. S placeným přístupem se uživatel dostane do rozhraní Contagious I/O, kde nalezne každý den aktualizované novinky, trendy, rozhovory, případové studie a aktuální kampaně z celého světa. Rovněž je zde možné vyhledávat podle byznysových cílů, sektorů či kategorií a ukládat si vybrané články do „sbírky“. Contagious pokrývá 30 produktových sektorů – od automotive po retail a také nabízí možnost nastavení sledování relevantních kategorií.
Kromě této „databáze“ však Contagious poskytuje i konzultační služby klientům, kterým pomůže definovat problém a najít řešení. „Na britském trhu funguje Contagious také jako vylepšovač vztahů klienta s agenturou. V případě, že se klient už nedokáže se svou agenturou pohnout dál, pomůže mu Contagious uspořádat inspirační odpoledne, během něhož by se měly odstranit bariéry a posunout kreativní proces dál,“ popisuje Josef Havelka.
Třetím pilířem Contagious jsou eventy – od konference Most Contagious, kterou plánuje Havelka již v prosinci letošního roku, případně v lednu roku nadcházejícího, přes sérii marketingových snídaní až po exkluzivní večeře.
V rámci předplatného nabídne Contagious tři balíčky. Se základním balíčkem získá předplatitel newsletter, týdenní přehled novinek, omezený přístup do databáze a čtyři výtisky tištěného časopisu. Střední a nejvyšší předplatné se bude lišit mírou zpřístupnění databáze a také počtem hodin osobních konzultací či setkání nad trendy. V nejvyšším předplatném budou zahrnuty i lístky na londýnskou konferenci Most Contagious, jež je několik měsíců dopředu vyprodaná. Objednat si bude možné také produkt Cannes na talíři, výběr toho nejlepšího z festivalu Cannes Lions. Tuzemské ceny jednotlivých balíčků zatím zveřejněny nebyly, nicméně na britském trhu se pohybují od 500 do 2084 liber za měsíc. „České ceny však budou příznivější než ty britské,“ ujišťuje Havelka.
„Cílíme s tímto nástrojem především na marketingová oddělení ve firmách a také na reklamní agentury,“ popsal Josef Havelka s tím, že jim Contagious dokáže poskytnout know-how a inspiraci k lepším strategickým i kreativním nápadům.
Obsah v Contagious bude primárně v angličtině. Do češtiny bude přeložena jen část, a to jen to, co bude český tým pokládat za důležité. „Časem k jednotlivým případovým studím budeme dodávat i lokální pohled na věc. A také hodláme přidávat i lokální případové studie. Přece jen, pokud chceme zdejší trh posouvat k lepšímu, nelze to dělat jen přes příklady ze zahraničí. Potřebujeme zde vyzdvihnout i lokální úspěchy. Naším cílem je nacházet talent i u nás,“ dodává Havelka.
-stk-