Značky, které chtějí vstoupit na český trh

pátek, 12. října 2018, 07:20 Retail MediaGuru

Do Česka má zájem vstoupit pánské holičství se stylistou, francouzská kavárna s pekárnou, sdílené e-skútry nebo dostupný autoservis.

Zdroj: Délifrance

Pánské holičství, kde si mohou zákazníci nejen nechat ostříhat vlasy, sestříhat vous a vyčistit pleť, ale rovněž i využít poradenství v oblasti stylingu. To vše při sklence whisky nebo koňaku. Francouzská kavárna s pekárnou v tmavomodře-červeném provedení i s „pařížskou“ venkovní terasou, nabízející menu od snídaně po večeři. Nebo třeba dostupný autoservis, který dokáže obsloužit až 35 automobilových značek. To je výběr z konceptů, které mají zájem vstoupit na český trh prostřednictvím franchisingu. V Praze byly představeny ve čtvrtek 11. října na Master franchisové konferenci.

Ze služeb uvažuje o vstupu do Česka původně finský koncept barber shopu M Room.Vznikl z nápadu dvou finských kadeřníků v roce 2008 v Tampere, odkud se rozšířil nejprve na domácím trhu, postupně do dalších sedmi zemí. Nyní má celkem 80 poboček. M Room má fungovat jako místo pro muže, kde si mohou nejen nechat upravit vlasy a vousy, ale také relaxovat se sklenkou whisky, koňaku, s kávou nebo čajem. Barber shop používá vlastní kosmetiku, a kromě jiného nabízí i poradenství v oblasti stylingu.

Barber shop M Room, zdroj: M Room

O Česku uvažuje i španělské kadeřnictví a salón krásy Marco AldanyZa více než 50 let své existence vzniklo pod touto značkou přes 400 poboček v Evropě, Africe a Latinské Americe. Spolupracuje pouze s nejvýznamnějšími světovými značkami kadeřnických a kosmetických produktů, sama si vyvíjí know-how a vychovává vlastní stylisty. 

Zdroj: Marco Aldany

Z USA přes Francii se do České republiky chystá rozšířit také autoservis Midaskterý vznikl už v roce 1956. Za tu dobu vybudoval více než 2 300 poboček v 19 zemích světa. Poskytuje servis až 35 automobilovým značkám, a to včetně vozidlům hybridního typu, plně elektrickým vozům a autům s umělou inteligencí. Zakládá si na dobré dostupnosti, rychlém zásahu i rozumných cenách, kterých dosahuje pomocí centrálního nákupu náhradních dílů a pneumatik.

Zdroj: FB Midas

Zájem o český trh má také polský start-up Blinkee.citynabízející sdílené elektroskútry. Založen byl loni v březnu, kdy začínal s pěti e-skútry ve Varšavě. Nyní jich má 1 000 ve čtyřech zemích – v Polsku je zastoupen už v 16 městech, dále ve španělské Valencii, v maďarské Budapešti a chorvatském Splitu. Eviduje 180 tisíc registrovaných uživatelů, kteří společně už najezdili milion kilometrů. Do příštího roku by chtěl mít e-skútrů na dva tisíce. Půjčování funguje stejně jako u jiných sdílených služeb – přes mobilní aplikaci.

Z gastrokonceptů chce vstoupit na český trh francouzský řetězec pekáren a kaváren Délifrance, jenž byl založen v roce 1983. Dnes disponuje více než 400 pobočkami po celém světě. Svým zákazníkům nabízí různé způsoby konzumace – od posezení a konzumace na místě přes jídlo s sebou po objednávky online a doručení na zvolené místo. Jednak využívá koncept Bakery restaurant, tedy formátu tradičního francouzského bistra s pekárnou, vhodný pro centra měst nebo dálnice, jednak tzv. Comptoir Express, určený k zakoupení jídla s sebou, který se hodí pro obchodní centra, nádraží, letiště, nemocnice či univerzity. Na menu spolupracuje mimo jiné i s michelinskými kuchaři. V designu pracuje s prvky inspirovanými Francií, jako je „pařížská“ venkovní terasa, otevřená kuchyně nebo zbarvení do tmavomodro-červené.

Kavárna s pekárnou Délifrance, zdroj: Délifrance

Ze Španělska se chce k nám dostat síť restaurací La Andaluza, která vznikla v roce 2013 a od té doby se rozrostla na 90 poboček. V nabídce má španělské speciality, a to nejen tapas, ale i paellu, gazpacho, zarzuelu a další.

Koncept španělského občerstvení La Andaluza, zdroj: La Andaluza

Své zastoupení chtějí nadále rozvíjet i značky, které už své koncepty na českém trhu testují. Jedná se například o španělské čistírny Pressto, které mají v současnosti v Praze dvě pobočky, o Logisccool, původně maďarský koncept školy programování pro děti od 6 do 15 let, jenž má pilotní pobočku v Praze na Floře, nebo o rakouské mobilní prodejní stánky či prodejny Tiroler, nabízející tradiční speciality z tyrolských regionů Německa, Rakouska a Švýcarska. O rozšíření mají zájem také španělské depilační salóny No+Vello s provozovnami v Praze, Hradci Králové a Olomouci, španělská La Chinataspecializující se na produkty z olivového oleje a další španělské produkty, nebo dánská šperkařská firma Amazing Jewelry, jež stavíve svých třech pražských prodejných na nižší ceně, komunikaci s influencery a také aktivaci prostřednictvím různorodých eventů.

-stk-