Asociace content marketingu (ACM) se poprvé zapojila do mezinárodního content marketingového průzkumu, který v členských zemích organizuje International Content Marketing forum (ICMF). Letošním tématem je Distribuce firemního obsahu: Současný stav a budoucí perspektivy.
„Jsem ráda, že se ACM již rok účastní aktivit International Content Marketing fora, a máme tedy možnost zapojit značky v České republice do tohoto průzkumu po boku Velké Británie, Německa, Rakouska, Norska, Belgie a dalších. Našemu oboru zásadním způsobem chybí konkrétní data, o která by se odborníci mohli opřít při plánování strategií a agentury při jednání s klienty. Jedním z úkolů, které má ACM před sebou je etablovat disciplínu obsahového marketingu vedle klasické reklamy a PR,“ popisuje Kateřina Borovanská, která ACM vede.
Cílem průzkumu je zmapovat a porovnat, jakým způsobem se firemní obsah distribuuje v jednotlivých zemích. Přináší také přehled globálních trendů v oblasti content marketingu. Zaměření samotného průzkumu poukazuje na aplikaci content marketingové strategie a zároveň na slabou míru samostatného budgetu na distribuci firemního obsahu.
Průzkumu se účastní zakládající členové ACM: BMCzech, Salt&Pepper, Elite solutions, Dark Side, Konektor Social, FREYA, Ambiente. Dále na něm spolupracují agentury Boomerang communication, 2Fresh, C3.
Bezplatně se do něj však může zapojit libovolná značka, která každý rok investuje do content marketingu a věnuje těmto aktivitám pozornost. Vyplnit dotazník, který zabere 15 minut času, lze zde.
Data účastníků jsou zpracovávána švýcarskou agenturou scion pod vedením profesora Clemense Kobba a celý průzkum podléhá pravidlům GDPR. Vyplněná data se tedy již nedostávají do Asociace ani k ostatním účastníkům průzkumu. Výsledky budou anonymní za Českou republiku.
Tématem distribuce obsahu se bude zabývat i 3. ročník konference Content marketing, který proběhne 24. ledna 2019. Pořádá jej také ACM. Více informací o akci naleznete zde.
-stk-