Český florbal si přes světový šampionát buduje image

pátek, 16. listopadu 2018, 14:00 Marketing MediaGuru

Naší kampaní k MS ve florbale chceme ukázat, že je to větší událost, než většina lidí vůbec čeká, říká Filip Šuman, prezident Českého florbalu.

Klíčový vizuál k Mistrovství světa ve florbale, který se koná ve dnech 1. až 9. prosince v České republice, zdroj: Český florbal.

Začátkem prosince bude Česká republika hostit devítidenní Mistrovství světa ve florbale. Pořádající organizace Český florbal akci podporuje několikafázovou kampaní, od níž si slibuje nejen propagaci akce samotné, ale i budování image tohoto mladého a rostoucího sportu. „Chceme naší kampaní k Mistrovství světa ve florbal ukázat, že je to větší událost, než většina lidí vůbec čeká. Letos je to největší sportovní událost domácího sportovního kalendáře. Po devět dní bude florbal okupovat největší sportovní arénu v zemi, a navíc má český tým reálnou šanci získat medaili, kterou na domácím šampionátu ještě nikdy nezískal,“ vysvětluje Filip Šuman, prezident Českého florbalu.

Kampaň na podporu světového šampionátu je rozdělena do několika fází. Již před rokem začal Český florbal s cílením na domácí i zahraniční florbalovou komunitu. Poslední tři měsíce oslovuje i lidé mimo ni s tím, že nejintenzivnější fáze probíhá nyní v listopadu. „Nejprve jsme budovali hlavně povědomí o blížícím se MS, posléze jsme postupně přidávali i komunikaci diváckého zážitku. Zážitek každého dne bude totiž opravdu výjimečný,“ popisuje Filip Šuman.

„Od začátku v komunikaci pracujeme s vizuální identitou Mistrovství světa, která má v sobě vnitřní příběh,“ říká Filip Šuman. Ta vychází „z velkých příběhů, které svým rychlým pohybem píše florbalový míček“. Na pohybu míčku jsou přehrávány významné gólové akce z historie mistrovství světa, například příběh gólu Matěje Jendrišáka, který vynesl České republice doposud poslední medaili.

„V mezinárodní komunikaci jsme se hodně opírali o samotnou destinaci Prahy, která je pro cizince atraktivní, obzvláště v předvánočním čase. I na nadnárodní úrovni jsme ale kromě samotného eventu pracovali i s největšími hvězdami světového florbalu,“ přibližuje Šuman.

Ukázka komunikace na mezinárodní florbalovou komunitu, zdroj: YT Český florbal

Česká část kampaně je k vidění v televizi, kde je nasazena u florbalových přenosů a cílí především na florbalové, potažmo obecně sportovní fanoušky. Od listopadu jsou komunikovány také upoutávky na jednotlivé přenosy. Dále běží na internetu, v outdooru a tento měsíc také v kině a tisku. Součástí je také prezentace na florbalových akcí, v halách, při zápasech a v klubových kanálech.  

 „Z výzkumů, které Český florbal pravidelně realizuje, víme, že existuje relativně nízké povědomí o jednotlivých reprezentantech. Proto budeme i u sportovní veřejností české reprezentanty cíleně představovat,“ doplňuje Filip Šuman. Hráči jsou tak prezentováni nejen na sociálních sítích a prostřednictvím videoobsahu, ale například i v poslední lokalizované fázi outdoorové kampaně, kde podle svého původu doplňují v různých částech republiky klíčový vizuál.

Lokální ráz bude mít také poslední fáze kampaně, jež se bude překrývat s již probíhajícím turnajem. Ta se v tisku, MHD, rádiu a na internetu zaměří na podporu fanzón, které budou umístěny ve 12 krajských městech republiky. Prezentovat se tam budou i jednotliví partneři mistrovství, mezi něž se řadí mimo jiné Česká pojišťovna, pivo Holba, Volkswagen, Tipsport, ČEPS, T-Mobile či Varta.

Přehled fanzón na MS ve florbale 2018, zdroj: FB Český florbal

Partnerům a dalším významným hostům šampionátů odeslal Český florbal také fyzický direct mail, sestávající ze speciálního florbalového kalendáře a mluvící papírové pozvánky. „Podobou pozvání jsme chtěli v souladu s naším sdělením ,Bude to větší, než čekáte‘ překvapit a ukázat, že sportovní akce dokáže zpracovat pozvání netradičně s vtipem, ale profesionálně,“ přibližuje Šuman.

Ukázka mluvící pozvánky z fyzického direct mailu, který Český florbal zaslal partnerům a dalším hostům MS ve florbale 2018, zdroj: MediaGuru.

Kampaň, včetně produkce, připravuje Český florbal převážně in-house se svým vlastním kreativním týmem, který vede Tomáš Janča. Pod vizuální identitou je podepsáno studio Dynamo. Direct mail byl realizován ve spolupráci se společností Eclipse.   

-stk-