
Náhled na reklamní formát interscroller, zdroj: MarketUp
Sdružení tuzemských provozovatelů online médií pro prodej reklamy pomocí RTB, známé pod zkratkou CPEx, uvádí na trh nový reklamní formát interscroller. Reflektovat tak chce trend uživatelsky ohleduplné a zároveň atraktivní reklamy.
Interscroller představuje v podstatě obrázek s poměry stran 1:1,6, který se zobrazuje v rámci článků obsahových webů jakoby „pod obsahem stránky“ a při pohybu obsahu se postupně po částech odkrývá.
„Interscroller je prémiový formát, který je zajímavý svou interaktivitou – tím, že nejde o statický obrázek, svádí uživatele k tomu, aby si reklamu důkladně prohlédl, pohrál si s ní. Jeho velkou výhodou je, že je velmi efektivní jak na mobilu, tak i na desktopu. Zároveň přitom příliš neobtěžuje uživatele, neboť ho není třeba zavírat speciálním tlačítkem, stačí prostě odscrollovat,“ říká Matěj Novák, ředitel Czech Publisher Exchange.
Interscroller mezi prvními testovala agentura MarketUp v rámci letní kampaně na zmrzliny Manhattan od Nestlé. „Formát lze nejlépe přirovnat zřejmě k reklamě ve stories na Instagramu, zde ale s potenciálem zásahu i starší cílové skupiny,“ říká projektový manažer Jakub Říha z MarketUp.
Již nyní je možné novým formátem reklamy zasáhnout čtenáře desktopových i mobilních verzí obsahových webů vydavatelství Economia a CNC a kombinovat cílení na umístění s cílením na konkrétní publika.
„Výhodou formátu je možnost práce se zasaženým publikem v rámci storytellingu, ať už v rámci RTB platformy Adform, nebo jiných platformách včetně sociálních sítí,“ uvedl digitální stratég Martin Peška a dodal: „Velký potenciál formátu vidíme nejen u brandových kampaní B2C klientů, ale také v rámci remarketingových strategií klientely z B2B segmentu či služeb.“
CPex je sdružení provozovatelů online médií, které zpřístupňuje reklamní plochy zadavatelům pomocí technologie RTB. Z prvních top deseti provozovatelů českého internetu jich CPex sdružuje devět (Mafra, CNC, Adactive-VLM, Tiscali Media, Hyper Media, Impression Media, Economia, Heureka a FTV Prima). Celkem mají weby zapojené do CPex oslovit 85 % české internetové populace.
-stk-