Flema: Grand Prix pro Cream za vysekaný portrét
Titul inovativní agentura získala Triad Advertising, inovativními zadavateli jsou Člověk v tísni a Plzeňský Prazdroj.
Cenu Grand Prix, za absolutně nejlépe hodnocenou kampaň, získala v letošním ročníku soutěže Flema Media Awards, která oceňuje inovátorský a kreativní přístup při plánování kampaní, práce od Cream Prague pro značku svahové sekačky Spider z Vysočiny. Získala ji za kampaň The Mow-Na Lisa, spočívající v obrazu Mony Lisy vysekaném do trávy. Kampaň měla s minimálním rozpočtem oslovit miliony lidí v 50 zemích světa. Odnesla si i vítězství v kategorii Nejlepší malá kampaň.
Také letos vyhlásila soutěž ocenění Inovativní agentura, kterou získala agentura Triad Advertising. V letošním ročníku soutěže bodovala s kampaní pro Philips. Pro uvedení nového holicího strojku byl zapojen Facebook Messenger, díky kterému si uživatelé mohli novinku vyzkoušet ještě před jejím uvedením do prodeje. Získané fotografie a zkušenosti od uživatelů pak posloužily jako základ pro natočení video reklamy.
Slovensko-česká kampaň Zapomenutý den svobody, kterou připravila Triad Advertising na Slovensku, zvítězila v kategorii Nejlepší velká kampaň. Na jeden den přenesla 17. listopad 1989 do podmínek současnosti, aby poukázala na hodnotu svobody.
Inovativními zadavateli se stali se shodným výsledkem Člověk v tísni a Plzeňský Prazdroj. Kampaň Češi, děkujem!, připravená společností BigMedia pro Člověka v tísni, zvítězila v kategoriích Nejlepší využití OOH a také Nejodvážnější počin. Pracovala se sdělením v různých světových jazycích v době, kdy je otázka přistěhovalců citlivým politickým tématem.
Plzeňský Prazdroj uspěl v kategorii Nejlepší využití digitálních médií. Facebook Messenger byl pomocí chatbota změněn na virtuální pivovar a uživatelé si mohli vyzkoušet vaření nového piva Mistrův Ležák.
Při slavnostním vyhlášení výsledků soutěže v pražské Pragovce byla dále předána ocenění vítězům ve čtyřech kategoriích podle media typu (nejlepší využití TV, OOH, rádia a digitálních médií) a v šesti kategoriích Media&Insight.
„Jsme moc rádi, že letošní rozšíření soutěže se ukázalo jako krok správným směrem. Díky němu jsme se mohli my i celý trh seznámit s mnoha dalšími velmi zajímavými pracemi, které nejen, že nebyly nudné, ale hlavně pracovaly ve prospěch značky. Všichni můžeme vidět, že tam, kde je vůle, jsou i výsledky, mohu-li parafrázovat klasika. A my se těšíme, že té vůle dělat věci nově a odvážně, bude mezi zadavateli i agenturami stále přibývat,“ uvedl Hynek Cimoradský, managing partner pořádající společnosti Flemedia.
Vítěze z kampaní nominovaných na shortlist vybrala odborná porota v na svém zasedání 17. října 2018. Porota byla složena z 22 odborníků oblasti mediálního plánování a marketingové komunikace z řad zadavatelů, médií a reklamních i mediálních agentur.
Vítězové Flema Media Awards 2018
Název kampaně |
Přihlašovatel |
Zadavatel |
Země |
Nejlepší využití OOH |
|||
BigMedia |
Člověk v tísni |
CZ |
|
Nejlepší využití digitálních médií |
|||
Plzeňský Prazdroj |
Plzeňský Prazdroj |
CZ |
|
Nejlepší využití TV |
|||
Lion Communications - divize Starcom |
Samsung Electronics Czech and Slovak |
CZ |
|
Nejlepší využití rádia |
|||
Knowlimits Group |
Moneta Money Bank |
CZ |
|
Nejlepší využití influencera |
|||
Outbreak |
Chance |
CZ |
|
Nejlepší lokální exekuce globální kampaně |
|||
Slovak Telekom - Sprav to. Jednoducho. Digitálne - Tomáš Brngál |
Wavemaker Slovakia |
Slovak Telekom |
SK |
Nejlepší využití engagementu |
|||
Triad Advertising |
Philips Česká republika |
CZ |
|
Nejlepší využití dat |
|||
Wavemaker Slovakia |
Slovenská sporiteľňa |
SK |
|
Nejlepší využití real-time marketingu |
|||
Socialists |
Škoda Auto Slovensko |
SK |
|
Nejlepší využití multi-screeningu |
|||
Lion Communications - divize Starcom |
Coca-Cola Česká republika |
CZ |
|
Nejlepší malá kampaň |
|||
Cream Prague |
Dvořák - svahové sekačky |
CZ |
|
Nejlepší velká kampaň |
|||
Triad Advertising |
O2 Slovensko |
CZ-SK |
|
Nejodvážnější počin |
|||
BigMedia |
Člověk v tísni o.p.s. |
CZ |
|
Grand Prix |
|||
Cream Prague |
Dvořák - svahové sekačky s.r.o. |
CZ |
|
Inovativní agentura |
|||
Triad Advertising |
|||
Inovativní zadavatel |
|||
Člověk v tísni |
|||
Plzeňský Prazdroj |
Fotogalerii z akce naleznete zde.
-mav-