Joj Media House v pololetí zvýšila výnosy, zisk snížila
Středoevropská mediální skupina, která operuje i v Česku, zvýšila v prvním pololetí na svých klíčových trzích provozní výnosy.
Společnost Joj Media House, která operuje ve čtyřech zemích střední a východní Evropy, mírně zvýšila v prvním pololetí 2018 provozní výnosy na 84,25 mil. euro, což bylo o procento více než ve stejném období roku 2017. Ztráta společnosti se ale zvýšila na -9 mil. euro.
Joj Media House se v prvním pololetí 2018 podařilo zvýšit výnosy na českém trhu o deset procent na 21,05 mil. Kč. Na českém trhu vlastní Joj Media House 60% podíl ve společnosti BigBoard Praha, která je nejsilnějším hráčem na tuzemském trhu venkovní reklamy a která ovládá další firmy, podnikající v segmentu venkovní reklamy (např. BigMedia, Czech Outdoor, Railreklam, Český Bilboard či Expiria). I na českém trhu bylo ale pololetní hospodaření ztrátové – za sledované období 1. pololetí jde o ztrátu -1,36 mil. euro.
Výnosově nejsilnějším je pro Joj Media House domácí slovenský trh, kde se mj. podílí na provozování televizní skupiny Joj (přes Slovenskou produkční a její dceřinou firmu MAC TV). Navíc televizní skupina Joj zasahuje i na český trh, a to prostřednictvím společnosti Doneal (Joj Cinema) a Magical Roof (Joj Family). V prvním pololetí 2018 vykázala Joj Media House na slovenském trhu růst celkových provozních výnosů o 2,5% na 43 mil. euro, hospodaření ale bylo celkově ztrátové (-4,8 mil. euro).
Joj Media House v pololetní zprávě konstatovala, že slovenský trh televizní reklamy v prvním pololetí 2018 meziročně vzrostl a že těžil z dobré hospodářské kondice slovenské ekonomiky. Joj Media House je i lídrem na slovenském trhu venkovní reklamy, kde vlastní skupinu Akzent BigBoard.
Rovněž v Rakousku je Joj Media House lídrem venkovní reklamy, a to díky vlastní společnosti Epamedia. V Chorvatsku vlastní mj. 84% podíl ve vydavatelství Novi List, vydavatele stejnojmenného chorvatského deníku.
-mav-