Axocom: Češi sledují televizní pohádky nejvíce v Evropě

pátek, 21. prosince 2018, 16:10 Aktuality, TV MediaGuru

Televizní pohádky přitahují v Česku i dospělé publikum, upozorňuje společnost Axocom.

Pyšná princezna, foto: FTV Prima

Pyšná princezna, foto: FTV Prima

Češi jsou největšími televizními konzumenty pohádek v Evropě. Důvodem jsou kulturní odlišnosti. Sledovanost televize je u nás v tomto období až dvojnásobná. Vyplývá to z přehledu televizních stereotypů napříč Evropou, na které upozornila distribuční společnost Axocom.

„Pohádky a rodinné filmy se dostávají do programu mnoha televizí. Nicméně právě v Česku mají výsadní postavení, co se sledovanosti týče. Nejenže televizní premiéry pohádek se pravidelně dostávají mezi ty nejsledovanější za celý rok, ale překvapující je zejména rozložení publika. Zatímco v jiných zemích jsou pohádky spíše doménou dětských diváků, u nás tvoří více než polovinu lidí u obrazovek právě dospělí,“ vysvětluje Erika Luzsicza, ředitelka mediální společnosti Axocom, která má v portfoliu více než 50 specializovaných TV kanálů v celém CEE regionu.

Zatímco v západní Evropě se pod pojmem pohádka myslí spíše kreslený seriál či film často na specializovaném dětském kanálu, ve střední a východní Evropě jsou zažité hrané filmy. Ve vyspělých zemích pohádky sledují především děti, dospělí pak sledují spíše komedie či rodinné filmy.

Nejvíce se sledují pohádky ve střední a východní Evropě (vede Česko), následují je diváci v severských zemích, teprve poté jsou země západní Evropy a za nimi Evropa jižní.

Sledovanost televize za posledních deset let v tuzemsku vzrostla v průměru na 3 hodiny a 45 minut denně. „Právě volné dny v závěru roku tento průměr dlouhodobě navyšují. Drtivá část populace, tedy více než 50 % diváků stráví před televizí až dvojnásobek svého obvyklého času. Je to dáno i zažitými návyky, kdy se u televize zejména v oblasti střední a východní Evropy scházejí celé rodiny, případně se televize pouští i na návštěvách,“ dodává Luzsicza.

-mav-