Ochutnávka z vánoční nadílky světové reklamy

pondělí, 24. prosince 2018, 08:15 Reklama MediaGuru

Přinášíme výběr toho nejlepšího, co letos pod stromeček nadělila světová reklama, a zároveň přejeme všem čtenářům klidné a radostné Vánoce.

Zdroj: Repro YT Apple

Zdroj: Repro YT Apple

Rok se s rokem sešel a už jsou tu opět Vánoce. K příjemné vánoční pohodě si můžete kromě cukroví a punče naservírovat i nějaké ty pěkné reklamy, například z našeho výběru toho nejlepšího, co se upeklo ve světě.

Do kouzelné nálady vás „možná, ale jen možná“ naladí vánoční reklama značky Barbour, jež si tak trochu přisvojila pohádku O sněhulákovi. Pod kampaní je podepsána agentura The Corner.

S pohádkovými motivy si pohrál také obchodní řetězec Argos, který do hlavní role své reklamy obsadil zlomyslného skřítka. Ten se s cílem Vánoce alespoň trochu zkazit míchá každému do příprav – tu schová návod k použití, tu zašantročí písmenko Q ze Scrabble. I když jeho vynalézavost nezná mezí, na Argos je ale i tak krátký. Kampaň vznikla v dílně agentury The&Partnership.

Sny se mají plnit o Vánocích, tak zní poselství animované reklamy značky Apple. Tvoříte si něco jen do šuplíku (samozřejmě s technologií nakousnutého jablka)? Stydíte se to ukázat i svým přátelům? Tak o Vánocích to pusťte ven. Alespoň to tedy radí agentura TBWA/Chiat Day.

Tisíce pohledů na to, o čem Vánoce vlastně jsou a jak by se správně měly prožívat, představuje reklama britského obchodního řetězce Tesco od agentury BBH. A ne, opravdu ne každý chce jít ven, někdo chce prostě zůstat doma. A ne všichni chtějí k Vánocům čokoládu, sýr nebo růžičkovou kapustu.

O tom, že Vánoce jsou tím nejlepším obdobím roku, se nás (ne)snaží přesvědčit muzikálová reklama francouzského mobilního operátora Orange. Pozor, tento reklamní spot obsahuje mnoho zranění, nehod a plačících dětí. Autorem kampaně je agentura Publicis Conseil.

Z jiného konce se na Vánoce podíval další francouzský mobilní operátor Bouygues, který si vzal na paškál všechny ty méně či více trapné rodinné tradice, které se dědí z otce na syna. Kampaň vytvořila agentura BETC.

Na vztah matky s dcerou se pro změnu zaměřil drogistický řetězec Boots. To, že to občas mezi nimi skřípe, není třeba dodávat, ale to, že i přes všechny nesnáze mají pro sebe i vzájemné porozumění, je dobré připomínat. Kreativa vznikla u londýnské Ogilvy.  

I Vánoce prožité ve výtahu mohou být kouzelné, alespoň podle IKEA, která ve své italské reklamě nenápadně ukazuje, co vše se u ní dá nakoupit do praktické modré tašky. Kampaně se zhostila agentura stvDBB.

Třeba ten dárek dostanete k Vánocům právě letos. Ten dárek, který nasměruje váš život zcela novým směrem, jak se to před více než 50 lety stalo i jednomu malému chlapci z britského městečka Pinner. Tehdy určitě netušil, že jednou bude koncertovat ve Wembley. O kom je řeč, se můžete podívat v reklamě obchodního domu John Lewis & Partners od reklamní agentury Adam & Eve/DDB.

A na závěr, jedna edukativní o nerudném Juanovi, který se tolikrát musel probudit ve stejný den, až se naučil být k lidem vlídnější a dělit se s nimi třeba i o loterijní tiket. Protože sdílená radost je jediná opravdová. (A pokud vám to připomíná film Na Hromnice o den více, není to náhoda.) Na tradiční notu si opět zahrála španělská vánoční loterie s agenturou Contrapunto BBDO.

-stk-