Burger King chystá expanzi, hodlá výrazně komunikovat

úterý, 22. ledna 2019, 11:35 Marketing MediaGuru

Burger King jen letos plánuje otevřít 11 nových restaurací a po delší době se ve své komunikaci vrátí i do televize.

Burger King otevírá v Praze na I. P. Pavlova svou doposud největší restauraci v ČR, zdroj: AmRest.

Burger King otevírá v Praze na I. P. Pavlova svou doposud největší restauraci v ČR, zdroj: AmRest.

Ve čtvrtek 24. ledna otevře Burger King na I. P. Pavlova v Praze svou doposud největší restauraci na českém trhu. Jen letos plánuje ke svým stávajícím 23 pobočkám přidat dalších 11, například v Plzni, Ostravě, Českých Budějovicích, Pardubicích nebo Liberci. Na konci roku by jich měla být celkem 33. 

Společnost AmRest, která má značku v portfoliu, s ní má velké expanzní plány – na českém, slovenském, polském, bulharském a nově i rumunském trhu – chce v příštích letech otevřít na 200 nových poboček. V České republice by se měl celkový počet restaurací přiblížit stovce. Kromě toho začne letos Burger King s výraznou komunikací. 

Doposud největší restaurace Burger Kingu se nachází v pražské ulici Jugoslávská v bývalých prodejních prostorách značky Terranova. „Celý projekt jsme připravovali tři roky. Burger King zabírá celé první patro a polovinu přízemí a sklepa,“ popisuje Daniel Ryška, regionální manažer Českou republiku, Slovensko, Bulharsko a Rumunsko. O nebytové prostory se v budově dělí s značkou T-Mobile. 

Při vstupu do restaurace by měly ve vás barvy navodit veselou a uvolněnou atmosféru.

Daniel Ryška, regionální manažer značky Burger King

Na ploše 400 m² nabídne 96 míst k sezení. Interiér odpovídá nejnovějšímu designu poboček řetězce Burger King, který navazuje na začátky značky v 50. letech v USA. Na stěnách jsou tak vidění fotografie prvních amerických restaurací. Z materiálů převládá dřevo ve spojení s ocelí, dojem dokreslují pestré barvy, zejména oranžová. „Při vstupu do restaurace by měly ve vás barvy navodit veselou a uvolněnou atmosféru,“ vysvětluje Ryška. 

V přízemí nové restaurace si mohou zákazníci u pultu objednat, foto: MediaGuru.cz.

V přízemí nové restaurace si mohou zákazníci u pultu objednat, foto: MediaGuru.cz.

Na stěnách jsou pověšeny fotografie z prvních amerických restaurací, foto: MediaGuru.cz.

Na stěnách jsou pověšeny fotografie z prvních amerických restaurací, foto: MediaGuru.cz.

Interiér pracuje s kombinací dřeva a oceli, zdroj: AmRest.

Interiér pracuje s kombinací dřeva a oceli, zdroj: AmRest.

Prostor prosvětlují pestré barvy, zejména oranžová, zdroj: AmRest.

Prostor prosvětlují pestré barvy, zejména oranžová, zdroj: AmRest.

Možné je využít i tzv. komunitní sezení, foto: MediaGuru.cz.

Možné je využít i tzv. komunitní sezení, foto: MediaGuru.cz.

V restauraci, kde na různé úvazky pracuje na 70 zaměstnanců, lze využít několik typů sezení – oddělené na sedačkách, dále sezení pro rychlý snack, výklenek s výhledem na náměstí či tzv. komunitní sezení pro 6 až 8 lidí. U každého stolu jsou k dispozici zásuvky. Zpočátku bude otevřena v testovacím režimu od 6 do 22 hodin, v průběhu roku však non stop. Za den by měla být restaurace schopna obsloužit tři tisíce zákazníků. Ještě letos chce zavést Burger King také samoobslužné kiosky a možnost objednávky přes mobilní telefon. 

Nové pobočky podporuje Burger King většinou lokální kampaní na sociálních médiích, v rádiu, outdooru a tisku. Tu největší bude ale vzhledem k její výhodné lokalitě podporovat jen venkovní reklamou v bezprostředním okolí a na internetu. 

Burger King se snaží vystupovat neformálně, je to značka opravdu pro všechny. Podobný styl komunikace bychom chtěli přinést i k nám.

Daniel Ryška, regionální manažer Burger King

V průběhu roku však chce Burger King přinést na český trh odvážný styl komunikace, který využívá ve světě. V kampaních se nebojí značka utahovat si i ze své konkurence McDonald’s. „Burger King se snaží vystupovat neformálně, je to značka opravdu pro všechny. Podobný styl komunikace bychom chtěli přinést i k nám,“ říká Daniel Ryška s tím, že jen na letošní rok jsou plánovány dvě velké kampaně, které budou po dlouhé době vidět i v televizi. „Cílem letošní kampaně je sdělit lidem, že jsme opravdu pro každého a že nabízíme kvalitní věci od levnějších po ty dražší,“ dodal Ryška. 

O tom, jak značka komunikuje ve světě, se můžete dočíst například v našem příspěvku z loňské konference Communication Summit, kde vystoupil Iwo Zakowski, general manager Burger Kingu.

Byť strategie pochází z globální centrály, kampaně si Burger King připravuje lokálně. Na kreativě spolupracuje se slovenskou agenturou Wiktor Leo Burnett, která je podepsána i pod loňskou kampaní Prepáč Mekáč u příležitosti vstupu značky na Slovensko. O sociální média se stará agentura Taste, o nákup médií PHD. PR aktivity má na starosti AC&C PR.

Značka Burger King byla založena v roce 1953 v USA. Do České republiky ji přivedla v roce 2008 společnost AmRest, jež má v portfoliu také KFC či Starbucks. Kromě restaurací nabízí Burger King ve spolupráci s DámeJídlo i rozvoz, do budoucna má však v plánu i vlastní platformu na rozvoz. Až 90 % produktů je dostupné na všech trzích, v průběhu pěti let chce svou nabídku více lokalizovat, až na 20 %. 

Historie značky Burger King v kostce, zdroj: AmRest

Historie značky Burger King v kostce, zdroj: AmRest

-stk-