Costa Coffee rozšiřuje síť, vstupuje na Slovensko

čtvrtek, 10. ledna 2019, 07:40 Aktuality, Retail MediaGuru

Kavárenský řetězec Costa Coffee otevře první pobočku na Slovensku.

Zdroj: Costa Coffee

Zdroj: Costa Coffee

Kavárenský řetězec Costa Coffee nadále rozšiřuje svou síť. V České republice přidá k již stávajícím 50 pobočkám na začátku roku dvě další a nově značka vstoupí na Slovensko. Svou první pobočku na sousedním trhu otevře 18. ledna v Bratislavě v obchodním centru Aupark.

„První pobočka na Slovensku je pilotním projektem. Už nyní se však porozhlížíme po dalších vhodných prostorách a možnostech rozšíření spolupráce na slovenském trhu, který se k expanzi zdá být ideální,“ říká Eva Kulhánková, marketingová manažerka Costa Coffee. Vstup značky na slovenský trh doprovází reklamní kampaň v rádiu a na sociálních sítích a PR aktivity. Samotného otevření se zúčastní slovenské celebrity, bloggeři, novináři a další osobnosti.

V České republice přibudou na začátku roku dvě nové pobočky, a to v pražském obchodním centru Arkády a v administrativním komplexu Palmovka Office Park. Rekonstrukce se dočká kavárna v Palladiu. Všechny nové nebo zrekonstruované kavárny budou již v designovém konceptu Atlas, který kombinuje dřevo a kov s konstrukčními prvky, grafikou a barevným laděním červené, modré a oranžové, evokujícím tradiční londýnské útulné kavárny.

Ukázka kavárny v designu Atlas, zdroj: FB Costa Coffee Czech Republic

Ukázka kavárny v designu Atlas, zdroj: FB Costa Coffee Czech Republic

Ukázka nové kavárny v Olomouci, zdroj: Costa Coffee

Ukázka nové kavárny v Olomouci, zdroj: Costa Coffee

Ukázka nové kavárny v Olomouci, zdroj: Costa Coffee

Ukázka nové kavárny v Olomouci, zdroj: Costa Coffee

„Může se zdát, že kavárenský trh je v České republice nasycen, ale opak je pravdou. Poptávka po kvalitní kávě u nás stále roste. Nebráníme se dalším možnostem a zajímavým lokalitám, kde můžeme otevřít nové pobočky. Každoročně si dáváme cíl okolo pět nově otevřených kaváren,“ shrnuje Eva Kulhánková.

Při hledání nového místa pro pobočku se musí brát v potaz i to, zda jsou volné prostory v obchodním centru, na ulici nebo zcela jinde, například na nádraží. Neméně důležitým aspektem je fakt, zda nová pobočka „vyroste“ v hlavním nebo krajském městě. Investice do otevření nové pobočky se pohybuje okolo 4,5 mil. Kč. Pobočky má Costa Coffee v Praze, Brně, Plzni, Liberci, Olomouci, Ostravě, Pardubicích, Hradci Králové, Českých Budějovicích, Ústí nad Labem či Teplicích.

Původně britský kavárenský řetězec Costa Coffee, který v České republice a na Slovensku zastupuje firma Lagardere Travel Retail, překročil v roce 2018 v tuzemských tržbách 490 mil. Kč, což představuje oproti roku 2017 meziroční růst o 18,5 %. V loňském roce jej na globální úrovni koupila společnost Coca-Cola.

-stk-