ČT byla v roce 2018 nejsilnější v 15+, Nova v 15-54

čtvrtek, 3. ledna 2019, 07:50 TV MediaGuru

Česká televize dosáhla v roce 2018 více než 30% podílu na sledovanosti v divácké kategorii starší 15 let.

Česká televize se v loňském roce stala televizní skupinou s nejvyšším podílem na sledovanosti (platí pro 15+ a celodenní sledovanost). Dvojkou v této divácké kategorii byla skupina Nova a trojkou skupina Prima.

Jedničkou v hlavním vysílacím čase byla skupina Nova. Ta zároveň zůstává nejsilnější ve své obchodní skupině 15-54.

Nejvíce si v loňském roce polepšila skupina Prima. V celodenní sledovanosti 15+ si připsala necelé dva procentní body. Lepšího výsledku než v roce 2017 dosáhla loni také Česká televize, a to o téměř jeden procentní bod. Skupně Prima pomohl start nového kanálu Prima Krimi a svůj podíly zvýšily i Prima Love a Prima Max. K lepšímu výsledky ČT přispěly především vyšší podíly než v roce 2017 u hlavního kanálu ČT1 a u sportovního ČT sport, podíl loni zvýšila i ČT24.

Naopak své podíly loni snížily televizní skupiny Nova a Barrandov. V obou případech stojí za snížením především nižší podíl hlavních stanic TV Nova a TV Barrandov.

Podíl TV skupin (%), celý den, rok 2018

celý den 15+ změna vs. 2017 (pb.) 15-54 změna vs. 2017 (pb.) 15-69 změna vs. 2017 (pb.)
ČT celkem 30,13 0,9 25,54 0,7 27,56 0,7
Nova Group 29,05 -1,4 35,30 -1,6 32,07 -1,1
FTV Prima 22,66 1,7 23,22 1,9 23,12 1,8
Barrandov TS 7,01 -1,7 3,59 -1,4 5,66 -1,7
Atmedia 3,43 -0,4 2,36 -0,7 3,10 -0,4
Stanice O 0,61 -0,1 1,12 -0,2 0,78 -0,1

Podíl TV skupin (%), prime-time, rok 2018

prime-time 15+ změna vs. 2017 (pb.) 15-54 změna vs. 2017 (pb.) 15-69 změna vs. 2017 (pb.)
Nova Group 31,87 -2,4 36,70 -2,6 34,38 -2,1
ČT celkem 28,77 1,0 25,18 1,6 26,43 0,8
FTV Prima 24,11 1,9 25,61 1,4 25,12 1,8
Barrandov TS 7,00 -1,0 3,29 -1,0 5,48 -1,2
Atmedia 2,68 -0,2 1,82 -0,4 2,37 -0,2
Stanice O 0,32 0,0 0,54 0,0 0,40 0,0

Zdroj: ATO-Nielsen Admosphere, změna uvedena v procentních bodech 

Celková doba strávená před televizní obrazovkou (ATS) se v průměru loni mírně zvýšila na tři hodiny a 45 minut denně. Údaj se vztahuje k divácké skupině 15+.

Vývoj ATS 15+ (hod), 2014-2018

ATO-Nielsen Admosphere, hodnoty se zobrazí najetím myši na sloupec

-mav-