Obrat Ikea za loňský rok přesáhl 10 miliard korun

čtvrtek, 17. ledna 2019, 11:35 Aktuality, Retail MediaGuru

Ikea zaznamenala v roce 2018 obrat deset miliard Kč, navštívilo ji více než deset milionů návštěvníků. Nejvíce se prodávají kuchyně.

Zdroj: Ikea ČR

Nábytkářský řetězec Ikea ČR zveřejnil své hospodářské výsledky a ve finančním roce 2018 (od září 2017 do srpna 2018) zaznamenal nárůst příjmů o 3,5 % a obrat přes 10 miliard Kč. Čtyři české obchodní domy navštívilo v průběhu roku 10,2 milionu návštěvníků (loni 10,1 milionu návštěvníků), z nichž bylo 5,6 milionu zákazníků (loni 5,5 milionu zákazníků). Firma se zároveň stále více soustředí i na online prodeje, který aktuálně tvoří více než 6 % z obratu, tedy přes 569 milionů Kč

Zdroj: Ikea ČR

Ikea v minulém roce prodala 59,8 milionu výrobků, přičemž k nejoblíbenějším patří kuchyňský nábytek, který zaznamenal i největší nárůst obratu 4,2 %. Denně se do českých domácností prodá 62 kuchyní, ročně to je více než 22 tisíc. Loni se společnost zaměřila na sortiment obývacích pokojů a zájem o tento nábytek vzrostl o 3,4 %.

Zdroj: Ikea ČR

Celkem 594 milionů Kč byly čisté tržby z Ikea restaurace, bistra a obchůdků se švédskými specialitami – zaznamenaly nárůst 9,7 %. Za rok obslouží 5,3 milionu zákazníků a hitem jsou stále masové kuličky, ročně se jich prodá 1,5 milionu, a hot dogy, jichž se sní 1,3 milionu. Od srpna je pak v prodeji vegetariánský hot dog, jehož se jen za první měsíc prodalo 19 tisíc kusů.

Zdroj: Ikea ČR

Průměrně čeští zákazníci utratí v obchodních domech Ikea za jeden nákup 1680 Kč (1638 Kč to bylo za rok 2017). V online prostředí je průměrná útrata značně vyšší a to 8933 Kč, což je 53% nárůst oproti předchozímu roku. Webové stránky Ikea ročně navštíví více než 34 milionů návštěvníků a nejvíce objednávek pochází Prahy, Olomouce a Brna.

Zdroj: Ikea ČR

„Víme, že 80 % našich zákazníků začíná svůj nákup on-line, a současně víme, že naše obchodní domy během nákupu stále hrají důležitou roli, jsou totiž při zařizování domácnosti zdrojem inspirace a informací. I nadále budeme investovat do našich obchodních domů a zároveň se zaměříme na rozvíjení možností digitalizace. Náš projekt nazvaný „Multichannel Transformation Journey“ se zaměří na zavádění nové webové platformy v roce 2019,“ uvádí k plánům Mounia El Hilali Acherkouk Yakhlef, generální ředitelka Ikea pro region ČR, Maďarsko a Slovensko.

Zdroj: Ikea ČR

Od loňského září funguje Ikea Point, pop-up prostor na Václavském náměstí v Praze, kde denně projde 1 400 návštěvníků. „Zákazníci si ho velmi oblíbili zejména jako místo pro plánovaní kuchyní. Od otevření jsme jich tu naplánovali přes 400 a tvoří 61 % obratu Ikea Point,“ říká Peter Tichý, lídr projektu a nyní ředitel Ikea Point. Na základě preferencí zákazníků firma přestavěla horní patro, kde nyní přibylo šest kuchyní a doplnila provoz pop-up prostoru o dvě nové služby, Ikea Business pro podnikatele a služba interiérového designéra, se kterým si můžete domluvit schůzku a nechat si naplánovat jednu místnost, nebo i celý dům či byt. V rámci rozšíření služeb pražské obchodní domy nově spolupracují s platformou Supersoused.cz jako další možností objednání služby montáž nábytku, testovací provoz začal od poloviny ledna 2019

-zue-