Porsche ČR: Letos se výrazně zaměříme na elektromobilitu

středa, 30. ledna 2019, 14:30 Marketing MediaGuru

Skupina Porsche ČR má letos pro své značky připravené marketingové novinky. Pracovat bude se stejným rozpočtem jako loni.

Foto: MediaGuru.cz

Foto: MediaGuru.cz

Skupina Porsche ČR si letos pro podporu svých automobilových značek připravila řadu marketingových novinek. Soustředit se bude v komunikaci zejména na nové modely, velmi výrazným tématem ale bude i elektromobilita.

V loňském roce vykázala skupina obrat v hodnotě 26,05 miliardy korun, což je v meziročním srovnáním o 11,5 % méně. Zákazníkům předala celkem 44 874 vozů, tedy o 17,1 % méně než v předchozím roce. „Po rekordním roce 2017 jsme loni v souvislosti s komplikacemi spojenými se zavedením nových pravidel pro testování emisí WLTP čelili poměrně citelným výpadkům výroby u našich značek,“ vysvětluje Franz Pommer, jednatel společnosti Porsche Česká republika, a dodává: „Navzdory těmto nepříznivým okolnostem je náš obrat i tak třetí nejlepší v historii.“

Letos bude skupina pracovat se stejným marketingovým rozpočtem jako loni. „Chceme se zaměřit na propagaci našich jednotlivých modelů,“ přibližuje Franz Pommer s tím, že výrazné podpory se dostane i elektromobilitě. Loni se dařilo modelu Volkswagen e-Golf, který se s 260 registracemi stal nejprodávanějším elektromobilem na českém trhu a značka Volkswagen, nabízející ještě model e-Up!, získala v tomto segmentu 49,8% podíl. K nedávno uvedenému užitkovému vozidlu e-Crafter přibude v prvním čtvrtletí roku SUV Audi e-tron. V příštím roce bude navíc představena rodina elektromobilů Volkswagen ID. Vedle prodeje elektromobilů startuje společnost také projekt komplexního řešení nabíjecí infrastruktury s názvem Moon.

Pod značkou Volkswagen osobní vozy bylo loni předáno 28 159 vozů, což je o více než 6 tisíc vozů méně než loni. Tržní podíl se meziročně snížil z 9,9 % na 9,3 %. Letos budou představeny modely T-cross a facelift Passat B8. V marketingové podpoře využívá značka vedle mediálních kampaních také řadu sportovních partnerství – na další čtyři dva roky bude partnerem běžecké série Runczech a titulárním partnerem Volkswagen Maraton Praha. Podporovat bude nadále i Český florbal. Novým impulzem bude partnerství s UEFA, které bylo podepsáno loni a prozatím potrvá do roku 2022. Rovněž se zúčastní akce Auta na náplavce či veletrhu čisté mobility e-Salon.

Pokles zaznamenala také značka Audi, která loni předala 2 750 vozů, tedy o 2 150 méně než loni. Tržní podíl zaznamenal pokles z 1,6 % na 1,1 %. „Letos bychom se chtěli dostat zpět nad úroveň 1,5% podíl,“ říká Marcel Archleb, ředitel divize Audi. Na tento rok plánuje značka modelovou ofenzívu, jen v prvním čtvrtletí uvede e-tron, facelift TT a R8. „E-tronu, našemu prvnímu čistě elektrickému modelu, budeme věnovat výraznou komunikaci,“ prozrazuje Archleb. Kromě toho pokračuje značka v budování svého spojení se zimními sporty, ať už partnerstvím se Skiareálem Špindlerovým Mlýnem, které bylo prodlouženo o další tři roky, či s březnovým závodem Světového poháru FIS ve slalomu a obřím slalomu žen. I nadále zůstává značka se čtyřmi kruhy také partnerem golfové série či festivalu filmové hudby a multimédií Soundtrack Poděbrady.

Značka SEAT loni předala 6 806 vozů, čímž získala 2,3% tržní podíl. Pro srovnání předloni to bylo 2,8 % s 8 265 vozy. Minulý rok také oznámila samostatnou značku Cupra, jež letos v lednu otevřela i první dealerství v České republice, a to v Průhonic u Prahy. Pod touto modro-měděnou značkou bude uveden model Ateca, během roku přibudou SEAT Tarraco a Leon. „Ze zřetele nespouštíme ani maximální spokojenosti našich zákazníků. Od letošního roku jsme proto prodloužili záruku výrobce o další tři roky na celkových pět let, nebo do ujetí 100 000 km. Pro zákazníky to znamená ještě větší jistotu, bezstarostný provoz a další významné benefity. Nepřetržitě také pracujeme na modernizaci a rozšiřování naší prodejní a servisní sítě, kterou považujeme za jeden ze základních kamenů našeho úspěchu,“ popisuje Aleš Novák, ředitel divize SEAT. V rámci své marketingové komunikace se značka spojuje s motoristickým sportem, konkrétně českým jezdcem Petrem Fulínem, který se letos stává ambasadorem značky Cupra, a také s atletikou – oštěpařka Barbora Špotáková bude tváří modelu Tarraco. Sportovního ducha značky také reprezentuje zpěvák Ben Cristovao, který obsadil model Ateca do svého klipu k písni Mowgli. Nově SEAT navázal partnerství se Skiareálem Ještěd, kde chce prezentovat svá SUV, a také pokračuje v partnerství s hudebním festivalem Metronome.  

Pozitivní rok má za sebou značka Volkswagen užitkové vozy, která loni předala 7 159 vozů (12,2% tržní podíl), tedy o 404 více než loni. Letos zahájí prodej nového obytného modelu Grand California. I letos bude značka rozvíjet své dlouhodobé partnerství s českým běžeckým lyžováním, s Jizerskou 50, sérií SkiTour či projektem Lyžování dětem. Kromě toho nově navázala spolupráci s horolezcem Adamem Ondrou a také s jedním neexistujícím ambasadorem, konkrétně s Járou Cimrmanem, či spíše s jeho divadlem.

Značky importérské společnosti Porsche ČR patří spolu s českou automobilkou Škoda Auto do německého koncernu Volkswagen. Ten se loni stal již popáté největší automobilkou na světě z hlediska celkového objemu prodeje. Svůj prodej zvýšila o 0,9 % na rekordních 10,83 milionů vozů, včetně těžkých nákladních automobilů Man a Scania. Na druhém místě je aliance Renault-Nissan-Mitsubishi, jež prodala 10,76 milionů vozů, třetí místo obsadila japonská automobilka Toyota Motor s 10,59 miliony vozů.

-stk-