Porsche ČR: Letos se výrazně zaměříme na elektromobilitu
Skupina Porsche ČR má letos pro své značky připravené marketingové novinky. Pracovat bude se stejným rozpočtem jako loni.
Skupina Porsche ČR si letos pro podporu svých automobilových značek připravila řadu marketingových novinek. Soustředit se bude v komunikaci zejména na nové modely, velmi výrazným tématem ale bude i elektromobilita.
V loňském roce vykázala skupina obrat v hodnotě 26,05 miliardy korun, což je v meziročním srovnáním o 11,5 % méně. Zákazníkům předala celkem 44 874 vozů, tedy o 17,1 % méně než v předchozím roce. „Po rekordním roce 2017 jsme loni v souvislosti s komplikacemi spojenými se zavedením nových pravidel pro testování emisí WLTP čelili poměrně citelným výpadkům výroby u našich značek,“ vysvětluje Franz Pommer, jednatel společnosti Porsche Česká republika, a dodává: „Navzdory těmto nepříznivým okolnostem je náš obrat i tak třetí nejlepší v historii.“
Letos bude skupina pracovat se stejným marketingovým rozpočtem jako loni. „Chceme se zaměřit na propagaci našich jednotlivých modelů,“ přibližuje Franz Pommer s tím, že výrazné podpory se dostane i elektromobilitě. Loni se dařilo modelu Volkswagen e-Golf, který se s 260 registracemi stal nejprodávanějším elektromobilem na českém trhu a značka Volkswagen, nabízející ještě model e-Up!, získala v tomto segmentu 49,8% podíl. K nedávno uvedenému užitkovému vozidlu e-Crafter přibude v prvním čtvrtletí roku SUV Audi e-tron. V příštím roce bude navíc představena rodina elektromobilů Volkswagen ID. Vedle prodeje elektromobilů startuje společnost také projekt komplexního řešení nabíjecí infrastruktury s názvem Moon.
Pod značkou Volkswagen osobní vozy bylo loni předáno 28 159 vozů, což je o více než 6 tisíc vozů méně než loni. Tržní podíl se meziročně snížil z 9,9 % na 9,3 %. Letos budou představeny modely T-cross a facelift Passat B8. V marketingové podpoře využívá značka vedle mediálních kampaních také řadu sportovních partnerství – na další čtyři dva roky bude partnerem běžecké série Runczech a titulárním partnerem Volkswagen Maraton Praha. Podporovat bude nadále i Český florbal. Novým impulzem bude partnerství s UEFA, které bylo podepsáno loni a prozatím potrvá do roku 2022. Rovněž se zúčastní akce Auta na náplavce či veletrhu čisté mobility e-Salon.
Pokles zaznamenala také značka Audi, která loni předala 2 750 vozů, tedy o 2 150 méně než loni. Tržní podíl zaznamenal pokles z 1,6 % na 1,1 %. „Letos bychom se chtěli dostat zpět nad úroveň 1,5% podíl,“ říká Marcel Archleb, ředitel divize Audi. Na tento rok plánuje značka modelovou ofenzívu, jen v prvním čtvrtletí uvede e-tron, facelift TT a R8. „E-tronu, našemu prvnímu čistě elektrickému modelu, budeme věnovat výraznou komunikaci,“ prozrazuje Archleb. Kromě toho pokračuje značka v budování svého spojení se zimními sporty, ať už partnerstvím se Skiareálem Špindlerovým Mlýnem, které bylo prodlouženo o další tři roky, či s březnovým závodem Světového poháru FIS ve slalomu a obřím slalomu žen. I nadále zůstává značka se čtyřmi kruhy také partnerem golfové série či festivalu filmové hudby a multimédií Soundtrack Poděbrady.
Značka SEAT loni předala 6 806 vozů, čímž získala 2,3% tržní podíl. Pro srovnání předloni to bylo 2,8 % s 8 265 vozy. Minulý rok také oznámila samostatnou značku Cupra, jež letos v lednu otevřela i první dealerství v České republice, a to v Průhonic u Prahy. Pod touto modro-měděnou značkou bude uveden model Ateca, během roku přibudou SEAT Tarraco a Leon. „Ze zřetele nespouštíme ani maximální spokojenosti našich zákazníků. Od letošního roku jsme proto prodloužili záruku výrobce o další tři roky na celkových pět let, nebo do ujetí 100 000 km. Pro zákazníky to znamená ještě větší jistotu, bezstarostný provoz a další významné benefity. Nepřetržitě také pracujeme na modernizaci a rozšiřování naší prodejní a servisní sítě, kterou považujeme za jeden ze základních kamenů našeho úspěchu,“ popisuje Aleš Novák, ředitel divize SEAT. V rámci své marketingové komunikace se značka spojuje s motoristickým sportem, konkrétně českým jezdcem Petrem Fulínem, který se letos stává ambasadorem značky Cupra, a také s atletikou – oštěpařka Barbora Špotáková bude tváří modelu Tarraco. Sportovního ducha značky také reprezentuje zpěvák Ben Cristovao, který obsadil model Ateca do svého klipu k písni Mowgli. Nově SEAT navázal partnerství se Skiareálem Ještěd, kde chce prezentovat svá SUV, a také pokračuje v partnerství s hudebním festivalem Metronome.
Pozitivní rok má za sebou značka Volkswagen užitkové vozy, která loni předala 7 159 vozů (12,2% tržní podíl), tedy o 404 více než loni. Letos zahájí prodej nového obytného modelu Grand California. I letos bude značka rozvíjet své dlouhodobé partnerství s českým běžeckým lyžováním, s Jizerskou 50, sérií SkiTour či projektem Lyžování dětem. Kromě toho nově navázala spolupráci s horolezcem Adamem Ondrou a také s jedním neexistujícím ambasadorem, konkrétně s Járou Cimrmanem, či spíše s jeho divadlem.
Značky importérské společnosti Porsche ČR patří spolu s českou automobilkou Škoda Auto do německého koncernu Volkswagen. Ten se loni stal již popáté největší automobilkou na světě z hlediska celkového objemu prodeje. Svůj prodej zvýšila o 0,9 % na rekordních 10,83 milionů vozů, včetně těžkých nákladních automobilů Man a Scania. Na druhém místě je aliance Renault-Nissan-Mitsubishi, jež prodala 10,76 milionů vozů, třetí místo obsadila japonská automobilka Toyota Motor s 10,59 miliony vozů.
-stk-