TikTok testuje zobrazování reklamy

sobota, 2. února 2019, 08:20 Internet & Mobil, Reklama MediaGuru

Rychle rostoucí aplikace chce po teenagerech zaujmout i zadavatele reklamy. Kdo chce oslovit mladé, měl by brát vážně i nové inzertní možnosti na Redditu.

Zdroj: TikTok

Známé aplikace se stovkami milionů hlavně mladých uživatelů testují nové marketingové možnosti. Zatímco internetové fórum Reddit již zobrazování reklamy zavedlo a nyní vylepšuje její cílení, aplikace TikTok s ní teprve experimentuje. Obě služby tak doplňují množství komunikačních platforem, které by měli zadavatelé brát v potaz.

Stále populárnější TikTok, která umožňuje natáčet a upravovat krátké klipy s hudebním podkresem, podle serveru Digiday začala testovat zobrazování reklamy. Marketingová poselství provozovatel aplikace umisťuje ihned za spouštěcí obrazovku. Pokud je uživatel nezavře, mají se objevovat po dobu pěti sekund. Jedno z prvních takových sdělení například propagovalo instalaci aplikace pro doručování jídla GrubHub. Portál Social Media Today nicméně hodnotí umístění inzerce hned na start aplikace jako poněkud riskantní. Současně ale připomíná, že provozovatel TikToku má poměrně velký manévrovací prostor k nalezení ideálního formátu.

Čínská společnost ByteDancekterá stojí za TikTokem, se totiž může opřít opřít o půlmiliardovou bázi aktivních uživatelů. To firmě dává dohromady experimentální inzertní prostor řadící se k nejrozsáhlejším ve světě sociálních sítích. Monetizaci TikToku mohou napomoci celkem tři faktory. Tím prvním je zavedený systém nákupů v rámci aplikace. Ty vzrostly od října 2017 za rok o 275 % na 3,5 milionů dolarů, a to díky emotikonům a digitálním dárkům, které si uživatelé mezi sebou sdílí během živých přenosů.

Společnosti ByteDance navíc může pomoci dřívější akvizice byznysu služby Musical.ly, připomíná Social Media Today. Zmíněná služba se snažila prodávat svůj reklamní prostor digitálním agenturám – a právě na tyto dřívější dohody lze potenciálně navazovat. Třetí významnou skutečností je, že čínská varianta TikToku s názvem Douyin již placené reklamní formáty nabízí. Zadavatele by obecně mohl zejména zajímat údaj, že téměř 53 procent uživatelů TikToku je mladší 24 let. 

Peníze za reklamu chce i Reddit 

Nejde přitom o jedinou mezi mladými lidmi populární platformou, která se snaží stát atraktivním místem pro digitální reklamu. Fórum Reddit,které zaznamenává přes 1,5 miliardy návštěv za měsíc, totiž tento týden oznámilo spuštění CPC reklamy na svých stránkách. Přestože tento typ reklamy sám inovativní není, pro reklamní byznys Redditu jde o zásadní událost,uvedl podle webu Marketingland.com viceprezident firmy pro obchodní partnerství Zubair Jandali s tím, že tento krok změní uvažování zadavatelů o inzertních možnostech Redditu. Možnosti jeho CPC reklamy jsou nicméně standardní, umožňují orientovat cíle online kampaně podle dosahu sdělení, počtu zhlédnutí videa, konverzí či přesměrování návštěvnosti. Také v případě Redditu získávají marketéři šanci oslovit především mladší publikum; téměř polovina jeho amerických návštěvníků je ještě ve věku teenagerů.

Vzhledem k demografické stavbě publik by se mohl Redditem a zejména TikTokem cítit ohrožený zejména Snapprovozovatel aplikace SnapchatJe to právě důraz na humorné prvky typu vizuálních filtrů, který obě aplikace spojuje. V případě Redditu lze vysledovat více styčných ploch s dominantním Facebookemprotože podstatnou částí obou služeb je odebírání obsahu jasně vymezených (pod)skupin a stránek. Provozovatel největší sociální sítě se však platformami typu Reddit inspiruje při snaze přilákat, respektive udržet mladé uživatele. Nezanedbatelnou dimenzí Redditu je zveřejňování humorných obrázkových příspěvků, typicky memů. Právě speciální sekci s příznačným názvem LOL, která by představovala výběr tohoto typu obsahu, Facebook dokonce podle informací TechCrunch.com začal testovat. S nástupem inzerce na TikTok a Reddit se ale z pohledu marketingu nabízí zejména otázka, zda se jednotlivé platformy budou vzájemně inspirovat také v také v případě reklamních formátů.

-riv-