Z reklamy na sociálních sítích získala loni v Evropě nejvíc Británie

úterý, 5. února 2019, 06:20 Internet & Mobil, Aktuality MediaGuru

S výjimkou Velké Británie a částečně Německa se reklamní příjmy ze sociálních médií pohybovaly v Evropě na úrovni stovek milionů dolarů.

Zdroj: Pixabay

Velká Británie dokázala v roce 2018 vytěžit z evropských zemí nejvíce příjmů z reklamy na sociálních médiích, vyplývá z analýzy Statista Digital Market Outlook. Podle těchto dat se reklamní příjmy na sociálních médiích ve Velké Británii loni vyšplhaly na 2,8 miliardy USD (týká se reklamy na sociálních sítích Facebook, Twitter, LinkedIn). To je téměř trojnásobek toho, kolik vygenerovalo druhé v pořadí Německo.

Zdroj: Fipp/Statista

Celkový objem reklamy na sociálních sítích odhaduje Statista v loňském roce jen na americkém trhu na 68 mld. USD, což představuje čtvrtinu veškerých digitálních investic. Pro letošní rok předpovídá nárůst o 37 % na 93 mld. USD. Inzertní příjmy sociálních médií by se přitom měly meziročně výrazně zvyšovat i v dalších letech.

-mav-